AutoRai

Speciale serie Attraction ook op Citroën C2 en C3

(25-1-2005)

Citroën introduceert op de AutoRAI onder de naam Attraction speciale series van de succesvolle Citroën C2 en C3, voorzien van opties die met een groot consumentenvoordeel worden geleverd. De stand van Citroën op de AutoRAI kent ook enkele andere attracties, die een grote aantrekkingskracht op de bezoekers zullen uitoefenen. De Citroën C2 Attraction en C3 Attraction zijn gebaseerd op het uitvoeringsniveau Ligne Prestige, met als extra opties een radio/cd-speler, handmatig bediende airco, Pack Look en speciale velours bekleding. In de C3 Attraction is ook een middenarmsteun aanwezig. Gordijnairbags zijn in deze uitvoeringen optioneel verkrijgbaar, net als Pack Airco, metallic of parelmoerlak en zwarte vernislak.

Consumentenvoordeel
De C2 Attraction is leverbaar met de bekende 1.1i en 1.4i benzinemotoren, voor een prijs van respectievelijk ⬠14.340,- en ⬠15.200,-. Dit betekent in beide gevallen een consumentenvoordeel van

⬠485. De Citroën C3 Attraction is ook leverbaar met de 1.1i en 1.4i benzinemotoren voor respectievelijk ⬠15.500,- en ⬠16.350,-, maar ook als 1.4i automaat (⬠17.750,-), en 1.4 HDi (⬠19.600,-). Het consumentenvoordeel bij deze versies bedraagt ⬠755,-.

Nederlands debuut voor Citroën C4
Veel aandacht op de Citroën-stand zal vanzelfsprekend uitgaan naar het Nederlandse debuut van de Citroën C4 Berline en Coupé, die eind vorig jaar zijn gelanceerd en nu Citroëns aanwinst in de middenklasse vormen. Ook de nieuwe C5, die vorig najaar op de markt is gekomen, zal in vele versies als Berline en Break te bewonderen zijn. Beide nieuwe modellen worden geflankeerd door bekende producten, zoals de compacte serie C2, C3 en C3 Pluriel, de zeer succesvolle midi-mpv Xsara Picasso en de ruimtewonders C8 en Berlingo. De stand van Citroën bevindt zich dit jaar in de Europahal, op nummer 01.003.

Trillende billen
Als speciale attractie heeft Citroën op de stand een aantal simulators geplaatst, die ongetwijfeld veelvuldig zullen worden gebruikt door de bezoekers. Ze bieden de mogelijkheid aan te voelen welke reactie het Lane Departure Warning System geeft op het moment dat je een doorgetrokken lijn passeert. Dit nieuwe systeem is recent geïntroduceerd op de nieuwe Citroën C4 en C5, waarmee Citroën zijn vooruitstrevendheid op technologisch gebied opnieuw onderstreept.

Op een andere simulator kunnen de bezoekers zich voelen zoals rallywereldkampioen Sébastien Loeb achter het stuur van de Xsara WRC: de spectaculaire rallyproeven kunnen met hoge snelheid worden afgelegd, en een stuurfout heeft hier geen fatale gevolgen.

Als robots verklede dames, die een belangrijke rol spelen in de advertentiecampagne van de nieuwe Citroën C4, laten zich tijdens de AutoRAI vereeuwigen met bezoekers aan hun zijde.

De AutoRAI 2005 vindt plaats van 10 tot en met 20 februari in Amsterdam.