Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Hoger Onderwijsveld bijeen op Mastermatch en TKMST Congres

Amsterdam, 24 januari 2005 Op dinsdag 25 januari zullen in het Beatrixtheater in Utrecht zowel studenten als voorlichters van hogescholen en universiteiten bijeenkomen. Op die dag organiseert Aromedia de tweede editie van Mastermatch, het studentencongres over masteropleidingen, en het tiende TKMST Congres, bedoeld voor voorlichters, marketing/communicatieverantwoordelijken en beleidsmedewerkers van hoger onderwijsinstellingen.

Mastermatch is het enige evenement in Nederland dat specifiek is gericht op masteropleidingen. Het is een inhoudelijk evenement in de vorm van een congres met een plenair deel, parallelle masterclasses en een informatiemarkt. Met onder andere bijdragen van Staatssecretaris van Onderwijs Mark Rutte, het Interstedelijk Studenten Overleg en vertegenwoordigers van vele masteropleidingen in Nederland en het buitenland.

Het tiende TKMST Congres heeft als thema: Studentenwerving anno 2005 . Sinds de invoering van de bachelor-masterstructuur in Nederland is het hoger onderwijs aan grote veranderingen onderhevig. Die hebben consequenties voor onder andere studieduur, collegegeld en financiering, concurrentiepositie, maar ook voor het keuzeproces van scholieren en studenten. Voorlichters, marketing/communicatieverantwoordelijken en beleidsmedewerkers van vrijwel alle hogescholen en universiteiten komen hierover bijeen in een plenair en parallel programma met bijdragen van onder meer Staatssecretaris van Onderwijs Mark Rutte, Radio 538 en Auberon Consultants.

Aromedia
Aromedia is uitgever van media op het gebied van studie en beroep. Daaronder vallen de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze onderzoek onder ruim 34.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot en met 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­#####