Ingezonden persbericht

De ontdekking van de mobiele telefoon als marketing instrument

Een mobiele telefoon is als een portemonnee: iedere Nederlander heeft er één en niemand gaat van huis zonder

'S-GRAVENHAGE, 20050110 -- Op 25 januari a.s. organiseert Flying Bytes een gratis workshop met als onderwerp Mobile Marketing in de praktijk. Iedere mobiele telefoon kan SMS berichten ontvangen. Potentiële klanten worden voor bedrijven bereikbaar: 'anytime, anyplace, anywhere'. Dit maakt de mobiele telefoon tot een interessant marketing instrument.


Maar hoe kunnen bedrijven dit instrument gebruiken? Stelt uw doelgroep uw mobiele (SMS) boodschap wel op prijs? Hoe hoog is de respons, wat levert het op? Hoe kan een mobiele component worden geïntegreerd in bestaande marketing programma's? Waar liggen de valkuilen? Wat mag in Nederland wel en wat mag niet? Welke techniek is benodigd en wie heeft deze in huis? En, zeker niet onbelangrijk: Wat zijn de kosten? Aan de hand van een serie praktijkvoorbeelden zullen de antwoorden op (o.m.) bovengenoemde vragen door Flying Bytes, specialist in mobiele datadiensten, worden gepresenteerd.

Deelnemers worden uitgenodigd zelf een mobiele campagne te bedenken, 1 case zal tijdens de workshop gezamenlijk worden uitgewerkt. Naast de mobiele marketingcampagnes via SMS zal een compleet beeld worden geschetst van innovatieve mobiele diensten als: location based services (LBS), interactieve java-applicaties (J2ME), multi media messaging (MMS), WAP en i-Mode.

Datum 25 januari 2005
tijd 16.00 - 19.30
Plaats Laan van Ypenburg 90
2497 GB Den Haag

De gratis Workshop Mobile Marketing wordt wegens groot succes in 2004, nu geprolongeerd in 2005. Syntens sponsort de workshops.

Deelnemers kunnen zich direct inschrijven via www.flyingbytes.nl. De workshop zal worden gegeven in Den Haag ten kantore van Syntens. Wacht niet te lang met inschrijven want er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.




Ingezonden persbericht