Ingezonden persbericht

Amstelveense spelmaker lanceert uniek spelconcept

AMSTELVEEN, 20050131 -- Bordspellen zijn weer helemaal terug. Ondanks de economische recessie is de afgelopen maanden is in Nederland nog nooit zoveel geld uitgegeven aan bordspellen. Volgens cijfers van het CBS is er zelfs sprake van een record. De Katan-serie, De bruggen van Shangri-La, Maharadja, de spellen zijn niet aan te slepen, zo lijkt het. De Amstelveense spelmaker Bas Kesting, directeur van Spel-Maker, speelt in op deze trend door een unieke spelformule te lanceren, waarmee bedrijven hun produktieproces en hun produkten een rol kunnen geven in bordspellen. Meer informatie is te vinden op www.spel-maker.nl

"Het unieke van onze spellen is dat het spelverloop en het spelmateriaal aangepast worden aan het bedrijf waarvoor wij de spellen maken, voor een diamantair spelen we met diamantjes, voor een bloemenkweker spelen we met bloemetjes, enzovoort. Niet zoals bij andere spellenfabrikanten die alleen een bedrijfslogo en een paar triviantvragen aanpassen en vervolgens zeggen dat ze een custom-made spel hebben gemaakt, maar een logische integratie van spelelementen en bedrijfseconomische elementen waardoor een uniek en zeer herkenbaar spel ontstaat", aldus Bas Kesting. "Een bedrijfsspel is een origineel geschenk bij een jubileum of verhuizing maar geeft ook een goede ondersteuning bij een promotionele actie of produktlancering."

Door de vele positieve reacties sinds de lancering van het concept is de heer Kesting overtuigd van de kracht van zijn formule. "Ook non-profit bedrijven polsen ons of het mogelijk is om spellen te maken met een 'boodschap', maar het zijn voornamelijk commerciele bedrijven, en dat is normaal, lijkt me. Ik heb me het laatste jaar voornamelijk beziggehouden met het ontwikkelen en testen van de spellen en toen werd mij al duidelijk dat deze formule erg interessant kan zijn voor commerciele bedrijven, juist door de introductie van economische theorie in de wereld van de bordspellen." De heer Kesting is na zijn studie economie geschoold als reclametekenaar en projectmanager en lijkt de ideale persoon om deze fusie van economische theorie en speltheorie tot een succes te maken.
Meer informatie is te vinden op www.spel-maker.nl