Ingezonden persbericht


Geachte redactie,

-persbericht-

DaimlerChrysler Nederland tekent Managed Service contract met NextiraOne

Den Haag, 3 februari 2005 - DaimlerChrysler Nederland, vertegenwoordiger van de automobielactiviteiten van DaimlerChrysler AG, tekent managed service contract met system integrator NextiraOne voor de outsourcing van het beheer en support van de lokale IT omgeving van DaimlerChrysler Nederland.

Het overeengekomen partnership is een direct resultaat van de succesvolle overname van Citee in oktober 2004, waarmee NextiraOne haar Managed Service portfolio met werkplek en server beheer completeerde. De naadloze continuering van de dienstverlening tijdens en sinds deze overname én de verbetering van de dienstverlening, leidde tot wederzijds vertrouwen en ondertekening van een nieuw contract.

Het contract biedt DaimlerChrysler Nederland een kostenbesparing en uitbreiding van expertise en kennis. DaimlerChrysler kan hierbij profiteren van NextiraOne's uitgebreide palet van diensten op gebied van telefonie, convergentie, data, security en contact center oplossingen. Dit voordeel is al naar voren gekomen in een paar projecten die inmiddels zijn uitgevoerd op het gebied van bijvoorbeeld desktop-, serverbeheer en netwerkbeveiliging.

De afgesloten overeenkomst heeft betrekking op het beheren en inrichten van alle lokale werkplekken en servers van DaimlerChrysler Nederland. NextiraOne medewerkers voeren hun werkzaamheden uit op locatie bij DaimlerChrysler en vanuit het eigen Shared Service Center in Den Haag. De samenwerking met NextiraOne biedt DaimlerChrysler een hoge beschikbaarheid van haar netwerk en één aanspreekpunt voor allerlei technologieën.

"Wij hopen in het eerste jaar van onze samenwerking een solide basis te leggen voor een langduriger partnership waarbij een goede kwaliteit en kosten efficiency sleutelwoorden zijn," aldus Cees Boer, Manager Business Support, DaimlerChrysler Nederland.

-einde perbericht-

Over NextiraOne
Met hoofdkantoren in Parijs, Frankrijk en Houston, Texas, USA is NextiraOne marktleider in 'world class solutions' en LifeCycles Services. Dit varieert van planning en ontwerp tot implementatie, ondersteuning en beheer van spraak-, data- en geconvergeerde communicatie netwerken. Als internationale serviceorganisatie met een uitgebreid portfolio van certificaten en productexpertise, levert NextiraOne 'best-in-class' technologieën van gerenommeerde bedrijven als Alcatel, Cisco Systems, Genesys, en Nortel Networks. NextiraOne levert advies en ontwerpt oplossingen variërend van contact centre toepassingen tot outsourcing van complete netwerk infrastructuren. Kijk voor meer informatie op www.nextiraone.com.

Over DaimlerChrysler

DaimlerChrysler is een unieke, Duits/Amerikaanse onderneming in de automobielindustrie met een vertegenwoordiging in meer dan 200 landen. Het productenaanbod varieert van kleine auto's tot sportwagens en luxe sedans, en van veelzijdige bestelwagens tot zware bedrijfswagens en comfortabele bussen. De personenauto's van DaimlerChrysler bevatten de merken Maybach, Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep®, Dodge en smart. Als bedrijfswagens worden de merken Mercedes-Benz en Setra vertegenwoordigd, buiten Europa zijn dat ook nog Freightliner, Sterling, Western Star en Mitsubishi Fuso. Financiële en andere automotive diensten worden door DaimlerChrysler Services aangeboden. DaimlerChrysler's strategie berust op vier pilaren: wereldwijd aanwezig, een brede productportfolio, sterke merken en technologisch leiderschap. Met 362.100 medewerkers werd in 2003 een omzet gerealiseerd van EUR 136,4 miljard. DaimlerChrysler Nederland vertegenwoordigt de automobielactiviteiten van DaimlerChrysler AG in Nederland en heeft haar hoofdkantoor in Utrecht.Kijk voor meer informatie op www.daimlerchrysler.nl.