ABN AMRO

Amsterdam, 7 februari 2005

ABN AMRO presenteert: Making more possible (Meer mogelijk maken)

Vandaag introduceert ABN AMRO voor het eerst in haar bestaan een wereldwijde slogan: `Making more possible'. In Nederland wordt de slogan in vertaling toegepast: `Meer mogelijk maken'.

De slogan maakt klanten, medewerkers en andere stakeholders in één oogopslag duidelijk waar de bank voor staat. Het is een vervolg op de rebranding die in 2003 is doorgevoerd, waarbij de grootste dochterbedrijven van ABN AMRO van het bekende groengele ABN AMRO logo werden voorzien. `Meer mogelijk maken' zal vanaf 7 februari bij de start van een nieuwe reclamecampagne voor het eerst in Nederland worden gebruikt.

Rijkman Groenink, voorzitter van de Raad van Bestuur: "ABN AMRO biedt geïntegreerde financiële producten en diensten aan, die onze klanten in staat stellen om hun doelen en ambities te verwezenlijken. We sluiten een partnership met de klant, dat is waar we voor staan. Klanten kunnen erop rekenen dat ABN AMRO de expertise en energie in huis heeft om hun doelen en ambities te realiseren. `Making more possible' sluit daar perfect bij aan. De wereldwijde introductie moet deze boodschap verder verduidelijken en versterken, voor onze klanten, onze medewerkers en onze andere stakeholders."

De nieuwe slogan is volgens Groenink een bevestiging van het feit dat ABN AMRO wereldwijd een herkenbare Groep is met dezelfde uitstraling en het hetzelfde hoge niveau van dienstverlening. "De introductie van `Making more possible' is een duidelijke boodschap aan onze klanten en gaat over de grenzen van de Business Units en landen heen. Het benadrukt de kracht van onze gediversifieerde portfolio van activiteiten. Voor medewerkers zal `Making more possible' de teamgeest verder versterken en helpen ons te concentreren op onze gezamenlijke visie."

`Making more possible' wordt vertaald in vier talen en zal door alle onder het ABN AMRO logo werkende activiteiten van de bank worden gebruikt. Dat geldt voor de consumer en commercial business units in Nederland, de Verenigde Staten, Brazilië, India, China en overige nieuwe markten. Ook de Private Clients activiteiten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland en de netwerken van Wholesale Clients (60 landen) en Asset Management (30 landen) gaan de slogan gebruiken in hun uitingen. De wereldwijde uitrol van `Making more possible' zal in de loop van 2005 plaatsvinden. De slogan zal gebruikt worden in een printcampagne in verschillende internationale publicaties.

Meer mogelijk maken in Nederland
Vanaf 7 februari start de Business Unit Nederland een nieuwe reclamecampagne met de nieuwe slogan `Meer mogelijk maken'. De campagne valt op door het gebruik van illustraties in advertenties billboards, tv-commercials en andere communicatiemiddelen.

Perscontacten: 020 6288900


---- --