Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Cognos breidt samenwerking met IBM uit

Cognos integreert strategische IBM-middleware in speciale editie Cognos ReportNet"

Nieuwegein, 7 februari 2005 Cognos (NASDAQ: COGN; TSX:CSN), marktleider in oplossingen voor Enterprise Business Intelligence (EBI) en Corporate Performance Management (CPM), breidt de samenwerking met IBM uit met een nieuwe OEM-overeenkomst. Deze overeenkomst houdt in dat Cognos strategische middleware van IBM integreert in een speciale editie van Cognos ReportNet". Cognos ReportNet IBM Special Edition wordt geleverd met een ingebouwde versie van Websphere als applicatieserver en DB2 UDB voor informatieopslag.

ReportNet is gebaseerd op open standaarden zoals SQL, JAVA, XML, SOAP en WSDL. De software maakt het mogelijk investeringen in de bestaande infrastructuur optimaal te benutten, inclusief relationele databases en servers voor webapplicaties. ReportNet is nu beschikbaar in een speciale IBM-editie waarin al deze componenten zijn opgenomen. Hiermee hebben klanten meer keuzemogelijkheden en volledige flexibiliteit bij het ontwikkelen en inzetten van een bedrijfsbrede rapportageomgeving.

Deze nieuwe OEM-overeenkomst met IBM stelt ons in staat een optimale, volledig geïntegreerde infrastructuur te bieden waarmee Business Intelligence-oplossingen tegen aanzienlijk lagere kosten en in aanzienlijk minder tijd ontwikkeld kunnen worden , zegt Rob Ashe, President en CEO van Cognos. De vele duizenden Cognos-klanten over de hele wereld die een bedrijfsbrede oplossing voor databeheer van IBM gebruiken kunnen getuigen van de betrouwbaarheid, kracht en ongeëvenaarde prestaties die IBM en Cognos samen leveren.

Cognos ReportNet biedt een complete zero-footprint webgebaseerde omgeving voor rapportage en query, uitgebreide ondersteuning van diverse talen en een geavanceerde webservices-architectuur. Hiermee voldoet de oplossing aan de eisen van multinationals die op verschillende vlakken actief zijn en hun Total Cost of Ownership ingrijpend willen verlagen. De krachtige middleware en serverplatformen van IBM in combinatie met de bedrijfskritische, gebruikersvriendelijke functionaliteit van Cognos ReportNet zorgen voor een belangrijk concurrentievoordeel en leveren gezamenlijke klanten snel waarde op.

Klanten willen een complete informatie-infrastructuur waarmee ze beter presteren door realtime en geïntegreerde toegang tot verschillende en verspreide informatie , zegt Janet Perna, General Manager van IBM Information Management. Wij werken samen met Cognos om oplossingen te bieden die het gebruik van IBM-middleware en Cognos-applicaties voor Business Intelligence optimaliseren, zodat klanten snel goed geïnformeerde beslissingen kunnen nemen die van fundamenteel belang zijn voor hun succes.

Cognos en IBM zijn van plan de speciale editie van Cognos ReportNet met IBM DB2 Warehouse Editions samen op de markt te brengen

IBM en Cognos organiseren ook gezamenlijk The Changing Economics of Business Intelligence: An Executive Forum on Delivering Top-line Revenu een serie van wereldwijde seminars in Noord-Amerika, Europa, Azië en het gebied rond de Grote Oceaan. Tijdens de seminars komen praktijkvoorbeelden en praktische strategieën aan bod die duidelijk maken hoe bedrijven succesvoller opereren door de inzet van technologie voor Business Intelligence en Performance Management. Voor meer informatie over deze seminars, inclusief data en locaties: http://www.cognos.com/economics_home/.

Over Cognos

Cognos, marktleider in oplossingen voor Enterprise Business Intelligence (EBI) en Corporate Performance Management (CPM), levert software die bedrijven helpt hun resultaten te verbeteren door een effectieve besluitvorming op alle niveaus van de onderneming mogelijk te maken.

Met CPM zijn organisaties in staat hun prestaties te meten ten opzichte van hun bedrijfsstrategie, zodat ze maatregelen kunnen treffen om deze op alle niveaus van de bedrijfsvoering op elkaar af te stemmen. Cognos biedt een CPM-raamwerk dat mensen, informatie en beslissingsstructuren in de hele organisatie verbindt en de totale managementcyclus met geïntegreerde software voor planning, budgettering, rapportage, analyse en scorecarding ondersteunt.

Cognos, opgericht in 1969, bedient meer dan 22.000 klanten in meer dan 135 landen. Cognos' CPM-oplossingen en diensten voor bedrijven zijn ook verkrijgbaar via meer dan 3.000 partners en resellers wereldwijd. Voor meer informatie: www.cognos.nl.



Ingezonden persbericht