Pleon


14-02-2005
Eerste Nederlandse Post-HBO CRM opleiding
Samenwerking CRM Genootschap, Platform Innovatie in Marketing en Beeckestijn Business School

Amsterdam, 14 februari 2005 - Beeckestijn Business School start, in samenwerking met het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Nederlandse CRM Genootschap, de eerste Nederlandse post-HBO CRM opleiding. De opleiding is opgezet in reactie op vraag uit de markt om een gedegen oplei-ding in CRM, Customer Relationships Management. Microsoft Business Solutions is tevens betrokken bij de opleiding. Onderdeel van de opleiding is kennis op doen van de nieuwste CRM technologie en recente succesvolle implementaties.

Vooraanstaande CRM- en marketingdeskundigen doen dienst als docent en coach. Drs. Wil Wurtz is hoofddocent van de opleiding. Wurtz, managing partner van Metrics and More en oprichter van MSP Associates, is al meer dan 15 jaar actief binnen het CRM vakgebied en is auteur van diverse CRM publicaties. Ook is hij voorzitter van het CRM Genootschap. Naast Wurtz bestaat het docentencorps uit drs. Hans Molenaar (voorzitter PIM), drs. Marielle van der Zwan (Sparkling), Connie Zijlstra (CAP Gemini), mr. Alexander Singewald (Privacy.nl), Egbert Jan van Bel (Pleon) en drs. Maurice Bakker (Metrics en More).

De post-HBO CRM wordt erkend door het CRM Genootschap en Platform Innovatie in Marketing en verleent afgestudeerden de titel Register CRM Professional (RCP). Studenten leren zowel in teamver-band als individueel een CRM plan opstellen. Rode draad van de opleiding vormt het in kleine groe-pen volgen van een CRM case. De kennis die hierbij wordt opgedaan, wordt toegepast voor het ver-vaardigen van het eigen individuele CRM (bedrijfs)plan, te weten de scriptie.

Post-HBO CRM is bedoeld voor sales medewerkers, projectleiders, consultants en marketeers met minimaal een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van commerciële economie, bedrijfseconomie of ICT. Ook professionals met voldoende werkervaring op HBO niveau kunnen deelnemen. Studenten worden opgeleid tot specialisten op het gebied van CRM met een breed aandachtsgebied waaronder database-marketing, project management, strategie, organisatie, communicatie en verandermanage-ment.

De opleiding is opgebouwd uit 9 modules:

- CRM & Strategie

- CRM & bedrijfsprocessen

- CRM & organisatie

- CRM & Verandermanagement

- CRM & Wetgeving

- CRM & Klantinformatie

- CRM & Communicatie

- CRM & ICT

- CRM & Project Management

Met de studie post-HBO CRM verwerft de afgestudeerde de volgende vaardigheden:

- Het ontstijgen van het operationele niveau en het onderkennen van de strategische potentie van CRM. Tevens leert men de ROI van CRM projecten bepalen;

- Het toepassen van CRM in organisaties. Daarnaast ook het adviseren hierover en het implemente-ren van CRM projecten;
- Het begeleiden van veranderingsprocessen binnen organisaties met als doel directe, structurele relaties met afnemers te onderhouden met behulp van CRM;

- Het bedenken, opzetten en begeleiden van CRM concepten, van het denkproces van de testcyclus tot aan het implementatieproces.
- Het verwerven van alle relevante kennis over ICT, CRM pakketten en systemen. Daarnaast ook verwerven van kennis omtrent de inkoop van CRM programmatuur, marktpartijen en consultants binnen de CRM markt.

Details van de studie
Voor de post-HBO CRM is gekozen voor een kortlopende maar intensieve studie. De opleiding duurt vier maanden. Afsluiting geschiedt door een mondeling examen in de vijfde maand. De colleges zijn op dinsdagavonden van 18.00 tot 21.30 uur. Het collegegeld voor de post-HBO CRM bedraagt 2.950,- ex BTW, dit is inclusief een pakket van vakliteratuur en readers t.w.v. 190,-. Inschrijving en algemene informatie. Inschrijven kan via: info@beeckestijn.org

Proefles
Om een beter inzicht te krijgen van de nieuwe CRM opleiding worden op meerdere momenten in maart proeflessen gegeven. De locatie hiervoor is het hoofdkantoor van Microsoft, Boeing Avenue te Schiphol-Rijk. Voor vragen en het opgeven voor de proefles kunt u een email sturen naar: info@beeckestijn.org

CRM Genootschap
Het CRM Genootschap is opgericht als een vereniging waarin alle partijen samenkomen die belang hebben bij het delen van kennis en ervaring op het gebied van Customer Relationship Management (CRM). Het Genootschap verstaat onder CRM: de implementatie van een strategie waarmee een bedrijf of instelling beoogt (klant)relaties te optimaliseren in termen van klantrendement en klanttevre-denheid. CRM wordt daarbij gezien als een continue en systematische, organisatieomvattende activi-teit. Daarbij wordt ICT als een ondersteunende factor gezien.

Contact: drs. Wil Wurtz
Tel: 020-4917736
Email: wwurtz@metricsandmore.nl

Platform Innovatie in Marketing (PIM)
Het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het raakvlak van marketing, vernieuwing en technologie. Het vergroot de commerciële slagvaardigheid van haar leden door hen handvatten te reiken voor het verbeteren van hun marketing- en verkoopprocessen. Of kijk op www. pimonline.nl

Beeckestijn Business School
Het Beeckestijn Business School (BBS) is een instituut voor Management Studies. BBS is in 1989 opgericht als netwerkorganisatie door managers en opleidingsspecialisten. Doel van Beeckestijn is het ontwikkelen en aanbieden van hoogwaardige management- en beroepsopleidingen waarbij de opge-dane kennis direct in de praktijk kan worden ingezet, waar nodig in combinatie met coaching en ad-vies. De kennis en ervaring wordt tevens ingezet om opleidingsinstituten en initiatieven te begeleiden in de marktbewerking. Er wordt gebruik gemaakt van de beste docenten uit het bedrijfsleven, universi-teiten en hogescholen. Of kijk op www.beeckestijn.org