MediaPlaza


Internetstrategie Introductie

Corporate curriculum: Internetstrategie

Kapitaliseren op het web

Introductie

Benut de kansen van internet
De mogelijkheden van internet voor uw organisatie zijn legio: het werven van nieuwe klanten, het bewerkstelligen van klantentrouw, de ondersteuning van verkoopactiviteiten, de advertentiemogelijkheden, smart business networks, interactieve marketing zoals SMS, MMS en E-mail, maar ook het gebruik van zoekmachines en de convergentie van PC en TV. Om daadwerkelijk tot verbetering van uw (financiële) resultaat te komen, moet u in beweging komen, want de kansen blijven nog veel te vaak onbenut!

Wegwijzer in het bepalen van de juiste koers
Speelt u ook met bovenstaande mogelijkheden? Volgen de ontwikkelingen zich in zo'n snel tempo op dat u deze niet bijhoudt? Dan is deze collegereeks de ideale pitstop om bijgetankt te worden over alle strategische kansen die het internet biedt. U krijgt antwoord op onder meer de volgende vragen:

* Wat zijn de laatste innovatie en technologietrends?
* Hoe kan internet een facilitator en katalysator van menselijk gedrag zijn?

* In hoeverre bewerkstelligt u klantentrouw via het net?
* Hoe integreert u internet in uw waardeketen?
* Wat zijn op juridisch gebied de vier D's van internet?
* Hoe optimaliseert u uw dienstverlening via het web?
* Hoe krijgt u meer omzet door toepassing van een 'multichannel'-strategie?

* Welke mogelijkheden biedt de convergentie van PC en TV voor uw marketingstrategie?

Wetenschap en praktijk denken met u mee
Tijdens deze collegereeks komen hoogleraren, adviseurs en managers aan het woord. Geen promotieplaatjes van consultants, maar stevige verhalen van professionals die wetenschap en praktijk al jaren combineren. Een ideale mix voor een realistisch en concreet beeld van de huidige stand van zaken op internetgebied. Zij bieden u nieuwe inzichten in de meest recente ontwikkelingen, die iedere manager op dit moment zouden moeten bezighouden.

Locatie en tijd
De acht colleges worden van 10 mei tot 28 juni wekelijks op dinsdag gegeven. De bijeenkomsten vinden plaats in Media Plaza, Utrecht. De colleges beginnen om 16. 30uureneindigenomongeveer19.30uur, inclusief een half uur pauze waarin u een koude maaltijd kunt nuttigen met de spreker en overige deelnemers.
LET OP : het tweede college vindt plaats op woensdag 18 mei in plaats van op dinsdag 17 mei!

Doelstelling
Deze reeks van colleges is een uitstekende gelegenheid om binnen kort tijdsbestek op de hoogte te worden gebracht van een aantal belangrijke ontwikkelingen op het gebied van internet en de mogelijkheden die dit biedt voor uw organisatiestrategie.
De doelstelling van deze reeks is:

* Het verbreden van het perspectief van de manager door het schetsen van het strategisch landschap en het bieden van praktische handvatten die het resultaat van de organisatie positief beïnvloeden.

* Het helpen ontwikkelen van het organisatievermogen van de manager dat nodig is om het beleid rondom internet te formuleren en te implementeren.

* Het helpen ontwikkelen van de vaardigheden en expertise van de manager op het gebied van het strategisch inzetten van internet.
* Het bieden van netwerkmogelijkheden met andere managers
* Het toegankelijk maken van complexe informatie, die anders niet of moeilijk te achterhalen is.

Doelgroep
Deze collegereeks is bedoeld voor alle managers die verantwoordelijk zijn voor, of adviseren over de koers en winstgevendheid van de organisatie en in het bijzonder voor hen die internetbeleid formuleren en implementeren. Zowel in de profit als non-profit sector valt met name te denken aan:

* Algemeen Directeuren

* Strategisch Directeuren en Managers

* Directeuren van divisies, cellen of business units
* Directeuren en Managers Automatisering

* Managers Internet / E-commerce

* Managers verantwoordelijk voor Informatievoorziening en New Business Development

* Financieel-Economische Directeuren en Managers
* Marketing Managers

* Communicatie Managers

* Commercieel Directeuren

* Managers Nieuwe Media en New Business

* ICT en Internet specialisten

* Interne en Externe Organisatie-Adviseurs

Abonnement
Door een abonnement te nemen op de reeks van 8 colleges heeft u de unieke mogelijkheid kennis te maken met de originele en innovatieve visies van verschillende hoogleraren en adviseurs. U kunt zich alleen inschrijven voor de gehele collegereeks. Een selectie maken is niet mogelijk. Het is wel mogelijk verschillende collega's (of relaties) deel te laten nemen. Op die manier neemt u een bedrijfsabonnement en stelt u ook uw collega's in de gelegenheid kennis te nemen van de boeiende theorieën en praktische toepassingen van deze inspirerende sprekers.

Bedrijfsabonnement
Door een bedrijfsabonnement te nemen op deze collegereeks hebben u en uw collega's de gelegenheid afwisselend een college bij te wonen. Enige tijd voor aanvang van de reeks nemen wij contact met u op in verband met de precieze namen en functies van uw deelnemende collega's en de data waarop u en zij een college zullen bijwonen.

Uw interesse is gewekt?
Leg dan direct de data in uw agenda vast, vul het aanmeldingsformulier of download hier de uitgebreide brochure (met aanmeldingsformulier).