Ingezonden persbericht


2dehands.nl bereikt mijlpaal met 104.000 bezoekers per dag

De oudste advertentiesite van Nederland heeft de afgelopen maanden een spectaculaire groei doorgemaakt. Met als gevolg dat de website tegenwoordig meer dan 100.000 unieke bezoekers per dag krijgt te verwerken.

Ondanks "nieuwkomer" Speurders en de overnamedrift van Ebay weet de site zich gemakkelijk in de top van de online vraag- en aanbodmarkt te handhaven.

De site heeft zich de afgelopen tijd in de Telegraaf en op het internet gemanifesteerd als de "slimste" vraag- en aanbodsite van Nederland. Het lijkt er op dat ze daar wel eens gelijk in zouden kunnen gaan krijgen. Ondanks een vele malen kleiner marketingbudget dan hun belangrijkste concurrenten, trekken ze toch aan het langste eind.

Volgens Sitemanager Bernard Hartong heeft dat de volgende reden:

"2dehands.nl is altijd al een site geweest die technisch veel beter in elkaar zat dan vergelijkbare advertentiesites. Het probleem was dat te weinig mensen ons kenden. Nu dat wel het geval is, merk je dat de nieuwe bezoekers onze site erg weten te waarderen. Uiteindelijk gaat het toch om het product, als dat goed is, dan blijft men terugkomen.

Bij 2dehands.nl kan je bijvoorbeeld acht foto's bij een advertentie plaatsen. Bij de concurrenten is dat veel minder. Het lijkt misschien een bijzaak, maar voor een adverteerder is zoiets heel belangrijk."

Volgens de makers van 2dehands.nl komt de site binnenkort met iets briljants, maar wat erg voor de hand lag.

De site 2dehands.nl is onderdeel van TTY Internet Solutions B.V., dat ook de maker is van www.2dehands.be, www.internetoplichting.nl en www.nieuw.nl, een online prijsvergelijker.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met

Bernard Hartong
redactie@2dehands.nl
Tel: 020 4686391
Fax: 020 4686394