Grolsch NV

Grolsch wil bier weer eerste keus maken

Enschede, 23 februari 2005

Bierbrouwer Grolsch wil bier weer eerste keus maken op sociale momenten. Dat heeft bestuursvoorzitter Ab Pasman vandaag gezegd tijdens de presentatie van de strategie en de jaarcijfers. Met deze ambitie wil Grolsch haar volume en marktaandeel laten groeien in de strijd met concurrerende bieren, wijn en andere dranken.

Aangezien Grolsch in merkwaardering het leidende biermerk van Nederland is, neemt Grolsch het voortouw in de strijd om een beter imago voor bier. De vandaag gepresenteerde reclamecampagne 'Bier op zijn Grolsch' vormt hiervoor de aftrap.

'Bier op z'n Grolsch' staat voor stijl, topkwaliteit, vakmanschap, traditie, authenticiteit en onderscheidende smaak. En daarnaast voor samen genieten van de mooie momenten van het leven. "Wij gaan ervoor zorgen dat als u iemand thuis uitnodigt en vraagt wat hij wil drinken, hij een goed glas Grolsch kiest", aldus Ab Pasman, voorzitter van de raad van bestuur van Koninklijke Grolsch N.V.

Grolsch heeft een eigen visie op bier en op de biermarkt. Ab Pasman: "De brouwerij-industrie heeft onvoldoende alert gereageerd op veranderende drinkbehoeften van de consument. Hierdoor is een homogene categorie ontstaan die onder druk staat van andere dranken. Grolsch gelooft in de kracht van bier in de drankenmarkt."

De unieke kracht van het Grolsch-merk biedt daarbij extra perspectief. Ab Pasman: "Het is onze missie om als Grolsch de homogeniteit van de categorie te doorbreken en bier de premium status terug te geven."

Met haar visie, missie en nieuwe campagne formuleert Grolsch een antwoord op de gestaag dalende biermarkt. Ab Pasman: "Wij doen hiermee de dingen die een buitenstaander wellicht verwacht van de marktleider. Maar het past aan de andere kant eigenlijk ook het beste bij de kracht van juist ons merk. Wat mij betreft volgt de hele concurrentie ons."

De nieuwe campagne start vandaag en is vanaf morgen op de landelijke televisie te zien. De campagne is multimediaal ingericht, met naast TV-reclame gebruikmaking van onder andere radio, internet, kranten, tijdschriften, sponsoring, evenementen en outdoor-uitingen. De reclamefilm is geregisseerd door Oscar-winnaar Mike van Diem en is een goed voorbeeld van het ambitieniveau van Grolsch: topkwaliteit in bier en in beleving, bereikbaar voor iedereen.