ADO Den Haag

PERSBERICHT

Den Haag, woensdag 23 februari 2005

ADO Den Haag stuurt met komisch duo aan op 'positieve koortjes'

In de aanloop naar de Amstel Cup kwartfinalewedstrijd in het Zuiderparkstadion tegen Ajax, is ADO Den Haag een communicatiecampagne gestart. De campagne brengt het belang van positieve ondersteuning onder de aandacht van stadionbezoekers, met als einddoel het duel uit te laten groeien tot groot een voetbalfeest voor iedereen.

Onder het motto 'Un pausiekoâh, daah gaan wè voâh' zal de komende week het komisch duo Van Dijk en Gelauff in onvervalst Haags aandringen op het bezigen van louter 'positieve koortjes'. Deze boodschap zal onder andere terugkeren in radio- en TV-commercials op resp. Radio en TV West alsmede advertenties in de Haagsche Courant, het huis-aan-huisblad De Posthoorn en de diverse eigen clubmedia. Uiteraard zal het thema ook rondom de wedstrijd centraal staan. Van Dijk en Gelauff zullen bijvoorbeeld voorafgaand aan de aftrap op het veld een act opvoeren waarin dezelfde boodschap zal doorklinken.

Mede naar aanleiding van de gebeurtenissen rondom het competitietreffen tussen beide clubs dit seizoen in het Zuiderparkstadion, is in samenwerking met supporterscoördinator Koos Roeg besloten het duel op een ludieke manier te benaderen. Steven de Haseth (Marketing & communicatie manager ADO Den Haag): "De typetjes 'Van Dijk en Gelauff' zijn onlangs in het kader van de viering van het honderdjarig jubileum in het Fortis Circustheater geïntroduceerd. Het door de entertainers Fred Zuiderwijk en Rob Andeweg gecreëerde en vertolkte duo zorgde toen op Muppet Show-achtige wijze voor de nodige komische intermezzo's.

Nadat tijdens de feestavond gebleken was dat dit duo enorm aansloeg bij het publiek, hebben we gemeend met hen een uitstekend vehikel in handel te hebben om op originele wijze de aandacht te vragen voor enkele serieuze thema's. De twee typisch Haagse 'voetballogen' zullen in dat kader op geheel eigen wijze de bezoekers aan het Zuiderparkstadion oproepen negentig minuten lang op een positieve wijze achter hun club te gaan staan.

Indien iedereen gehoor geeft aan deze oproep, is de basis gelegd voor een ouderwets gezellige bekeravond. De sfeerverhogende acties van onze supportersvereniging en Fan Support zullen - net als bij de laatste thuiswedstrijd tegen FC Den Bosch - er vervolgens voor zorgen dat het voor iedereen een fantastisch voetbalfeest wordt."

De campagne start op woensdag 23 februari 2005 met commercials op Radio en TV West. Vanaf dat moment zijn beide commercials tevens op de officiële website (www.adodenhaag.nl) terug te vinden.


Noot voor de redactie (