Ingezonden persbericht


Het middagseminar over selfservice dat VNU-publicatie Emerce aanstaande donderdag houdt, is inmiddels uitverkocht. Het programma bevat sprekers van KLM, TPG Post en Rabobank. Ook zal er een onderzoek over selfservice in Nederland gepresenteerd worden.

Selfservice staat hoog op de agenda bij bedrijven. Door klanten veel handelingen zelf te laten verrichten kunnen bedrijven op kosten besparen. Bovendien willen klanten in toenemende mate zelf hun zaken regelen op het moment dat het hen uitkomt, waarmee het aanbieden van selfservice ook kan zorgen voor een hogere klanttevredenheid.

Enkele voorbeelden: KLM geeft sinds 1 januari standaard e-tickets uit en laat reizigers zelf online inchecken, banken als de Rabobank laten klanten de bankzaken via internet regelen, hotelgroep NH Hoteles plaatst nu machines in enkele Nederlandse hotels waarmee klanten zelf kunnen uitchecken, energiebedrijven als Nuon laten klanten zelf de meterstanden doorgeven via de website, en de Nederlandse Spoorwegen geeft reisinformatie via een voice response systeem.

Op donderdag 3 maart geeft Emerce in een middagseminar meer inzage in selfservice. Er komt antwoord op vragen als 'Hoever kun je gaan met de inzet van selfservice?', 'Hoe verandert een bedrijf onder invloed van selfservice', 'Welke doelstellingen verbind je aan de inzet van selfservice?' en 'Wat betekent selfservice voor klantloyaliteit?'.

Sprekers zijn onder meer Prof. dr. ir. Han Gerrits, bijzonder hoogleraar Technologie en Innovatie aan de Vrije Universiteit; Harold van der Hoeven, productmanager, TPG Post; Dirk Kronemeyer, director E-Product Development, KLM; en Marc Cootjans, directeur Particulieren en programmamanager Virtuele Bank, Rabobank.

In opdracht van Emerce heeft adviessbureau Jungle Rating een onderzoek gedaan naar selfservice in Nederland. De resultaten worden tijdens het seminar gepresenteerd.

Emerce organiseert op 21 april een nieuwe Emerce Update. Deze zal als onderwerp Multichannel Marketing hebben.



Ingezonden persbericht