Gemeente Leiden

Start Onderzoek Rekenkamercommissie: leveranciersbeleid gemeente Leiden

De Rekenkamercommissie heeft besloten onderzoek te verrichten naar het leveranciersbeleid van de gemeente Leiden. Het doel van het onderzoek is na te gaan wat het gemeentelijk beleid is inzake de selectie van (potentiële) leveranciers en op welke wijze dit beleid in de praktijk is uitgewerkt. Daarbij gaat het niet om het inkoop- en aanbestedingsbeleid als zodanig -dat is reeds onderzocht- maar om het specifieke aspect van de selectie, dat wil zeggen de specificatie, prekwalificatie, uitnodiging en evaluatie van leveranciers door de gemeente Leiden. Het onderzoek richt zich op de beoordeling van de concernbrede regels op zich, zonder dat er een toetsing zal plaats vinden van de werking gemeentebreed. De toetsing van de werking van deze regels zal zich zal beperken tot diensten Bouwen & Wonen en Milieu en Beheer.

Het streven is de resultaten van het onderzoek voor de zomer aan de Raad aan te kunnen bieden.

Nadere informatie bij M. Ritzema, secretaris Rekenkamercommissie Leiden, tel. 071-5165101, m.ritzema@leiden.nl

---- --