Ingezonden persbericht


Platform voor nalatenschapsplanning voorziet in grote behoefte

100.000ste bezoeker Erfenis.nl in drie maanden

Erfenis.nl is het multimediaal platform dat alle informatie bundelt over nalatenschapsplanning. Behalve een informatief boek, geschreven door erfrechtautoriteit prof. mr. M.J.A. van Mourik (ISBN 90 453 0037 0), wordt het project gedragen door een interactieve website, een periodieke digitale nieuwsbrief en een serie regionale voorlichtingsbijeenkomsten. Dat Erfenis.nl in een grote behoefte voorziet, blijkt uit de ongekend hoge bezoekersaantallen aan de website en de korte tijd waarin 10.000 boeken werden verkocht.

Het platform, dat in november 2004 werd gelanceerd, beoogt babyboomers voor te lichten over de regelgeving rondom het erfrecht, mogelijkheden rondom schenken en fiscale constructies. Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam is gebleken dat onwetendheid over de wetgeving en het taboe rondom de dood veel mensen ervan weerhoudt om hun nalatenschap goed te regelen. Daarmee zadelen zij hun erfgenamen onbedoeld op met veel problemen en is de belastingdienst de lachende derde.

Erfenis.nl is een initiatief van de werkgroep Levenszaken goed geregeld, bestaande uit het Amsterdamse Target Interactive Marketing Group in samenwerking met Uitgeverij BZZTôH uit Den Haag. Aan de totstandkoming van het platform dragen Delta Lloyd Bank, Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij en ruim veertig notariskantoren bij. De betrokkenheid van deze founders heeft reeds geresulteerd in vele honderden informatieaanvragen. Een Stealth marketing activiteit als Erfenis.nl past binnen de wijze waarop de organisaties in alle bescheidenheid marktbewerking verrichten.

Na de lancering van Erfenis.nl hebben alle landelijke dagbladen en tal van radio- en televisie programma s er aandacht aan besteed. Uit de enorme belangstelling voor Erfenis.nl blijkt dat wordt voorzien in een sterke behoefte om nabestaanden beter achter te laten en de fiscus weg te houden bij de erfenis. Het onderzoek dat vooraf ging aan de opzet van Erfenis.nl wees dit ook al uit. De discussie over successierechten rondom de buitenechtelijke kinderen van wijlen ZKH Prins Bernhard heeft een krachtige impuls gegeven aan alle media aandacht.

Target heeft momenteel een tweede interactief en multimediaal platform in voorbereiding genaamd Levenszaken.nl. In dit initiatief staan de financiële levensloop centraal en wordt in het najaar gepresenteerd.