PERSBERICHT - 2004-11-12
Nieuw evenement van ANWB, NBTC en VNU EE
Uit & Actief, van uitstap tot uitdaging
Een nieuw evenement voor de actieve consument ziet op 4, 5 en 6 maart
2005 het licht. Uit & Actief opent dan zijn deuren in de Jaarbeurs te
Utrecht. Dit driedaagse evenement wordt georganiseerd vanuit een
bijzonder samenwerkingsverband van ANWB, het Nederlands Bureau voor
Toerisme & Congressen (NBTC) en VNU Exhibitions Europe (VNU EE).
De actieve consument krijgt hier niet
alleen een bijzonder dagje uit, maar beleeft als het ware zijn
vakantie in binnen- of buitenland. Vandaag is de site
www.uitenactief.nl online gegaan. Daarop zal de komende tijd alle
informatie over dit evenement te vinden zijn.
Uit & Actief wordt een belevenis op zich. In de Jaarbeurs te Utrecht
worden verdeeld over vijf hallen zes themapleinen aangelegd, die zich
richten op buitensport, het stadsleven (cultuur en uitgaan), plezier &
vertier (parken en attracties), het pure genieten (onthaasten aan de
kust of in landelijke omgeving), fietsen en wandelen.
Het aanbod varieert van uitstapjes en activiteiten in eigen land tot
buitensport en avontuurlijke vakanties over de grens. Het wordt
aangevuld met de modernste trends op het gebied van buitensport- en
vrijetijdskleding, de laatste productontwikkelingen, spannende
reisverhalen, boeiende lezingen en allerhande nuttige en praktische
informatie.
Binnen dit evenement vindt een
intensieve samenwerking plaats met de afdeling Fietsen van de RAI
Vereniging waardoor er een volledige presentatie aanwezig is op het
gebied van fietsen, fietsonderdelen accessoires en fietsmode.
Exclusief voor de fietsvakhandel wordt deze beursdeelname als FietsVAK
opengesteld op 7 en 8 maart.
Cees van der Padt, manager Nederland bij NBTC, de man achter Lekker
weg in eigen land: Uit & Actief is een samensmelting van nieuwe ideeën
en bestaande beurzen, samengebracht voor consumenten die hun vrije
tijd graag in eigen land en actief doorbrengen. VNU EE treedt daarbij
op als beursorganisator, de ANWB brengt de Op Pad Beurs en het blad
Toeractief in. NBTC fungeert als matchmaker voor verschillende
deelnemende partijen en uiteraard als promotor van de uitstapjes en
(korte) vakanties in Nederland.
Geïntegreerd
Rob Olieroock, manager van de ANWB-tijdschriftenuitgeverij: Op Pad
verzorgt al jaren een eigen beurs voor de liefhebbers van buitensport,
maar deze wordt nu in het geheel in Uit & Actief geïntegreerd. En ook
Toeractief, ons wandel- en fietsmagazine, past helemaal binnen deze
sfeer.
Voor de organisatie van het evenement is een sterke partner gevonden
VNU EE die veel ervaring heeft op het gebied van consumer events.
Maarten de Ruiter, clustermanager consumer events: We kunnen onze
expertise wat betreft toeristische evenementen goed inzetten voor Uit
& Actief. Bovendien leent Utrecht zich prima voor een evenement als
deze. Centraal gelegen en goed bereikbaar.
Enthousiaste bezoekers
Uit & Actief richt zich op iedereen die van uitstapjes en uitdagingen
houdt. Dat zijn veelal actieve singles en paren, gezinnen met kinderen
en jonge senioren. De Ruiter: Het bezoekersprofiel leert dat deze
mensen twee keer of nog vaker per jaar op vakantie gaan. Regelmatig
zitten daar uitstapjes in eigen land bij. Een zeer interessante
doelgroep dus.