PERSBERICHT - 2004-11-12

Nieuw evenement van ANWB, NBTC en VNU EE

Uit & Actief, van uitstap tot uitdaging

Een nieuw evenement voor de actieve consument ziet op 4, 5 en 6 maart 2005 het licht. Uit & Actief opent dan zijn deuren in de Jaarbeurs te Utrecht. Dit driedaagse evenement wordt georganiseerd vanuit een bijzonder samenwerkingsverband van ANWB, het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en VNU Exhibitions Europe (VNU EE).

De actieve consument krijgt hier niet alleen een bijzonder dagje uit, maar beleeft als het ware zijn vakantie in binnen- of buitenland. Vandaag is de site www.uitenactief.nl online gegaan. Daarop zal de komende tijd alle informatie over dit evenement te vinden zijn.

Uit & Actief wordt een belevenis op zich. In de Jaarbeurs te Utrecht worden verdeeld over vijf hallen zes themapleinen aangelegd, die zich richten op buitensport, het stadsleven (cultuur en uitgaan), plezier & vertier (parken en attracties), het pure genieten (onthaasten aan de kust of in landelijke omgeving), fietsen en wandelen.

Het aanbod varieert van uitstapjes en activiteiten in eigen land tot buitensport en avontuurlijke vakanties over de grens. Het wordt aangevuld met de modernste trends op het gebied van buitensport- en vrijetijdskleding, de laatste productontwikkelingen, spannende reisverhalen, boeiende lezingen en allerhande nuttige en praktische informatie.

Binnen dit evenement vindt een intensieve samenwerking plaats met de afdeling Fietsen van de RAI Vereniging waardoor er een volledige presentatie aanwezig is op het gebied van fietsen, fietsonderdelen accessoires en fietsmode. Exclusief voor de fietsvakhandel wordt deze beursdeelname als FietsVAK opengesteld op 7 en 8 maart.

Cees van der Padt, manager Nederland bij NBTC, de man achter Lekker weg in eigen land: Uit & Actief is een samensmelting van nieuwe ideeën en bestaande beurzen, samengebracht voor consumenten die hun vrije tijd graag in eigen land en actief doorbrengen. VNU EE treedt daarbij op als beursorganisator, de ANWB brengt de Op Pad Beurs en het blad Toeractief in. NBTC fungeert als matchmaker voor verschillende deelnemende partijen en uiteraard als promotor van de uitstapjes en (korte) vakanties in Nederland.

Geïntegreerd
Rob Olieroock, manager van de ANWB-tijdschriftenuitgeverij: Op Pad verzorgt al jaren een eigen beurs voor de liefhebbers van buitensport, maar deze wordt nu in het geheel in Uit & Actief geïntegreerd. En ook Toeractief, ons wandel- en fietsmagazine, past helemaal binnen deze sfeer.

Voor de organisatie van het evenement is een sterke partner gevonden VNU EE die veel ervaring heeft op het gebied van consumer events. Maarten de Ruiter, clustermanager consumer events: We kunnen onze expertise wat betreft toeristische evenementen goed inzetten voor Uit & Actief. Bovendien leent Utrecht zich prima voor een evenement als deze. Centraal gelegen en goed bereikbaar.

Enthousiaste bezoekers
Uit & Actief richt zich op iedereen die van uitstapjes en uitdagingen houdt. Dat zijn veelal actieve singles en paren, gezinnen met kinderen en jonge senioren. De Ruiter: Het bezoekersprofiel leert dat deze mensen twee keer of nog vaker per jaar op vakantie gaan. Regelmatig zitten daar uitstapjes in eigen land bij. Een zeer interessante doelgroep dus.