Voortgaande winstgroei McGregor

(04/03/05 09:29 CET)

Driebergen-Rijsenburg - McGregor Fashion Group NV maakt bekend dat het 31 januari jl. geëindigde boekjaar 2004/2005 naar tevredenheid is afgesloten. Volgens de voorlopige cijfers kwam de omzet fractioneel lager uit dan in het voorafgaande boekjaar (2003/2004; euro 86,9 miljoen). McGregor handhaaft de eerder dit jaar uitgesproken verwachting dat de winst per aandeel over het boekjaar zal uitkomen op ten minste euro 1,43 per aandeel, een toename van 10% of meer ten opzichte van het voorafgaande boekjaar. (2003/2004; euro 1,30)

De eerder ingezette impulsen voor de McGregor merkactiviteiten werpen hun vruchten af. De orderintake van de najaar/winter 2005 collecties, die nu plaatsvindt, ligt zo'n 8 á 10% boven het niveau van vorig jaar om deze tijd. Gegeven de nog altijd moeilijke marktomstandigheden wordt dit als positief ervaren. Bij Gaastra ligt de orderintake eveneens ruim boven het niveau van vorig jaar om deze tijd, voor een belangrijk deel door hogere verkopen in België, Duitsland en Frankrijk. De activiteiten van het damesmerk Lapagayo zijn aan het eind van het boekjaar 2004/2005 gestaakt. Deze activiteiten pasten niet langer binnen de groep. De omzet van de niet gecontinueerde activiteiten bedroeg in 2004/2005 nog circa euro 3,0 miljoen. De bijdrage aan het resultaat was verwaarloosbaar. Voor het lopende boekjaar 2005/2006 verwacht McGregor Fashion Group weer een duidelijke autonome groei te gaan realiseren. De omzet zal- mede door de consolidatie van Adam Menswear per 1 februari 2005 - ten minste euro 112 miljoen gaan bedragen. Recent is McGregor een samenwerking aangegaan met de Italiaanse ontwerper Fabrizio Danna die vanuit zijn standplaats Turijn zal moeten gaan toezien op nieuwe creativiteit en internationale allure in de McGregor-Menswear collecties. Fabrizio Danna is jarenlang betrokken geweest als Chief Designer bij vooraanstaande Italiaanse sportswear merken zoals Brooksfield, Murphy & Nye en Henry Lloyd. Zijn betrokkenheid past binnen de doelstelling van McGregor het merk pan-Europees te positioneren als toonaangevend sportswear merk in het hogere segment. Binnen die doelstelling past ook dat McGregor voornemens is haar shop- formule met ingang van komend najaar uit te breiden naar grotere winkels met oppervlaktes van 300 á 400 meter. De definitieve jaarcijfers 2004/2005 zullen 14 april a.s. gepubliceerd worden.

Source : McGregor Fashion Group