FloraHolland
Januari Februari
---
Kwekers tonen verpakkingsconcepten op de FloraHolland Trade Fair
FLORAHOLLAND (persbericht 16 feb. 2005) - FloraHolland organiseert op
9, 10 en 11 maart de FloraHolland Trade Fair. Op het kwekersplein van
deze beurs presenteren bijna 250 kwekers hun bedrijf en producten. Een
vijftal kwekers gebruikt de FloraHolland Trade Fair om hun
verpakkingsconcepten te introduceren. De kwekers spreken op de beurs
een groot aantal klanten en kunnen hun concepten hierbij onder de
aandacht brengen en testen.
Oriental Bonsai bemand een stand op de Trade Fair en toont daar een
nieuwe verpakkingsvorm voor Bonsai gericht op het retailsegment. De
schaal en grond waar het Bonsaiboompje in staat worden geheel
ingeseald met krimpfolie, hierbij wordt het boompje vrijgelaten zodat
het kan blijven ademen. Het insealen levert een aantal voordelen op.
De grond in de schaal droogt minder snel uit, waardoor het product
langer houdbaar is zonder water te geven. Daarnaast wordt bij de
nieuwe verpakking de onderschotel aan het product vast geseald, op dit
moment wordt de onderschotel los bijgeleverd,. Tot slot vergroot de
verpakking de hygiëne van het product, doordat de grond ingeseald is.
KP Holland presenteert een concept van verpakte planten voor het
retailkanaal. Het gaat om het leveren van versheid en gemak in één
concept. Het vergroot de mogelijkheden, zeker voor de consument, om de
planten goed en schoon te transporteren. KP Holland denkt bij het
verpakken van de planten voor het retailkanaal ook aan thema's zoals
Kerst en Pasen.
Kwekerij René van den Ende heeft in samenwerking met Bloemenbureau
Holland een verpakkingsconcept ontwikkeld voor éénjarige
zomerbloeiers. De Summersensation biedt consumenten drie perkplanten
in één kant en klare verpakking. De consument koopt met de
Summersensation een stuk gemak en sfeer voor buiten. Hiermee wordt
ingespeeld op de trend dat producten vooral makkelijk moeten zijn voor
de consument.
Kwekerij Perkstar presenteert een nieuw concept onder de naam Vivaldi
(vier seizoenen) met als motto 'Geen geknoei, wissel en bloei'. Het
betreft een speciaal bloembak- en potsysteem, waarmee de consument het
gehele jaar van een mooie groeiende en bloeiende bloembak is voorzien.
De consument koopt eenmalig de bloembak en kan naar eigen keuze
planten bijkopen die reeds op formaat zijn afgekweekt, zodat drie
potten de bak geheel vullen. Voor ieder seizoen zijn er bijbehorende
planten met pot beschikbaar. Op deze manier hoeft de bak dus nooit
leeg te staan.
Carl Sales Support staat op de FloraHolland Trade Fair namens een
aantal kwekers. Eén daarvan is firma Pannekoek. Deze firma heeft een
verpakking ontwikkeld waardoor Orchideeën beter gepresenteerd kunnen
worden in bijvoorbeeld tuincentra en supermarkten. De Orchideeën
worden nu vaak op een Deense Container gepresenteerd. De nieuwe
verpakkingsdisplay kan op de Deense Container blijven staan, maar
geeft een beter beeld van de producten. De Orchideeën komen op deze
manier beter tot hun recht en zijn nog steeds gemakkelijk te
presenteren.
---