FloraHolland


Januari Februari

---

FloraHolland Trade Fair in teken van noviteiten

FLORAHOLLAND (persbericht 23 feb. 2005) - FloraHolland organiseert op 9, 10 en 11 maart 2005 de FloraHolland Trade Fair. Bijna 250 kwekers presenteren hun bedrijf op het kwekersplein. Enkele kwekers benutten de FloraHolland Trade Fair om nieuwe producten te introduceren.

Een van de standhouders is KP Holland, die de FloraHolland Trade Fair gebruikt om hun nieuwe lijn Kalanchoe 'Rosalina' onder de aandacht te brengen. Het product is uniek vanwege de vorm van het bloemetje. Het bloemetje is gevuld met bloemblaadjes waardoor de bloemen groter zijn en veel weg heeft van een roos (Rosalina®). De nieuwe Kalanchoe komt, voorzien van talrijke vormen van toegevoegde waarde, na deze beurs voor het eerst op de markt. 'Rosalina' is in allerlei kleuren en afmetingen (7 tot 12 centimeter) te verkrijgen. Opvallend is de gevuld bloemige variant in de kleur geel.

Twee bedrijven presenteren een gloednieuwe Anthurium. Gebroeders Stolk tonen voor het eerst de Anthurium 'White Champion'. Dit product onderscheidt zich vooral vanwege de vorm van de midi-bloemen en de bijzondere crème-witte kleur en vorm van de plant. Met de komst van deze variant is de Champion-lijn van Stolk Plants completer. "Deze bloem lacht je als het ware toe", aldus eigenaar Piet Stolk. Het duurzame soort komt vanaf augustus dit jaar werkelijk op de markt, maar is in verschillende variaties te zien tijdens de FloraHolland Trade Fair.

RijnPlant is een andere standhouder die haar nieuwste Anthurium onder de aandacht wil brengen. De Anthurium Andreanum 'TRUELOVE' kenmerkt zich onder andere vanwege de uitstekende houdbaarheid, de heldere rode kleur van de bloem en de stevige en strakke opbouw van de plant. RijnPlant richt zich met dit product op de kwaliteitsmarkt. Het is uniek dat er zeker acht tot tien bloemen in deze noviteit kunnen zitten. Met 150 vormen van toegevoegde waarde is de plant voor verschillende doelgroepen interessant.

De firma Hollandplant informeert de bezoekers van de FloraHolland Trade Fair over haar nieuwste vetplanten mix. Het Succulenten concept 'Livingstone®' is speciaal ontwikkeld voor actiematige verkoop in het grootwinkelbedrijf. De planten zijn van hoge kwaliteit en hebben een relatief sobere uitstraling. Deze noviteit past in een modern en strak interieur. De mix is leverbaar vanaf begin mei 200 5.Hetconceptbevat een speciale hoes en een steeketiket. Er wordt gezorgd voor verkoopondersteuning in de winkel door middel van een banner op een Deense kar of Euro-kar. Een en ander wordt voorzien van sfeerbeelden.

Het bedrijf Smaal Orchideeën, presenteert onder de naam 'So Natural' hun nieuwste concept. Zij brengen binnenkort orchideeën in een luxe draagtas op de markt. In een speciale showdoos worden zes langwerpige half transparante draagtassen getoond, met daarin tenminste drie orchideeën en drie andere tropische planten. Het concept 'so to give' wordt ingezet om te kunnen hergebruiken. Speciale etiketten maken het mogelijk de tas geschikt te maken voor allerlei feestdagen. Een en ander wordt getoond tijdens de komende FloraHolland Trade Fair.


---