Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

TIBCO LANCEERT CLAIMS MANAGEMENT-OPLOSSING DIE KOSTEN REDUCEERT

EN SERVICE LEVELS VERHOOGT

Nieuwe Business Process Management (BPM) Software verbetert efficiënte claimsafhandeling bij verzekeraars

Rotterdam/Alkmaar, 9 maart 2005 - TIBCO Software Inc. (NASDAQ: TIBX), een toonaangevende onderneming voor realtime business en 's werelds grootste, onafhankelijke leverancier van bedrijfsintegratiesoftware en business process management, kondigt een nieuwe TIBCO BPMoplossing aan, TIBCO Claims Management Framework v.2, ontwikkeld om procesefficiëntie in de verzekeringsbranche radicaal te verbeteren.

De nieuwe oplossing is op maat gemaakt voor schade- en ongevallenverzekeraars om te helpen bij het terugdringen van de kosten van claimsafhandeling en tegelijkertijd het verhogen van de service aan hun klanten. Dit gebeurt met behulp van beter gestroomlijnde, geïntegreerde claimsprocessen die de eindresultaten verbeteren. Onafhankelijk onderzoek van Datamonitor (European Insurance Technology Spending Strategies: a survey of 100 decision-makers) toont aan dat meer dan 80 procent van de verzekeraars investeert in het verbeteren van claims efficiency, terwijl meer dan een derde van de verzekeraars BPM-oplossingen implementeert om de efficiëntie van hun claimsverwerking te verbeteren (uitgezonderd levensverzekeraars).

Historisch gezien gebruiken verzekeraars een combinatie van handmatige - op zijn best semi-automatische - processen en legacy-systemen om claims management te ondersteunen. Gegevens worden opgeslagen op verschillende plaatsen binnen de organisatie en processen zijn vaak niet consistent. Hierdoor worden verzekeraars gehinderd bij het besparen van kosten en bij het aanbieden van het juiste niveau van claimsafhandeling voor hun klanten.

TIBCO Claims Management Framework v.2 voorziet in een volledig geautomatiseerde procesaanpak, waardoor claims sneller afgehandeld kunnen worden en leakage- en transactiekosten kunnen worden teruggebracht. Het bevordert het gebruik van best practice-processen, waardoor claims sneller en betrouwbaar kunnen worden afgehandeld. Door een procesgestuurde manier van kijken naar de claimsomgeving, waar het beheer van de end-to-end claimsprocessen wordt gescheiden van onderliggende applicaties en data, stelt TIBCO Claims Management Framework v.2 schade- en ongevallenverzekeraars in staat de prestaties van hun claimsverwerking te verbeteren zonder dat zij hun legacy-investeringen moeten afschrijven.

Het TIBCO Claims Management Framework v.2 automatiseert, beheert en volgt elke stap in het claimsproces vanaf het eerste contact tot aan de uiteindelijke afhandeling, wat resulteert in een verbeterde klantenservice, verhoogde efficiëntie en hogere productiviteit.

Britt Measures, Marketing Manager bij TIBCO, zei: "Wij verbeteren de afhandeling van claims door het terugdringen van de kosten van een claim op drie niveaus: betere leakage control, inclusief kosten voor de supply chain, reductie van transactiekosten en verbeteringen van de klantenservice - en dat allemaal zonder dat klanten hun investeringen in bestaande claimssystemen moeten afschrijven."

Measures voegde hieraan toe: "TIBCO helpt ook bij het terugdringen van het aantal klanten dat overstapt naar een andere verzekeraar, door ervoor te zorgen dat claims efficiënt, effectief en transparant worden afgehandeld. Deze oplossing zal aanzienlijke invloed hebben op de verzekeringswereld door de voordelen die het biedt aan een bedrijfstak die steeds meer onder druk komt te staan op het gebied van bedrijfsvoering en regelgeving."

Wim Vanderstraeten, Voorzitter van Capgemini's Leadership Team in Insurance, zei: "Door lagere winst op investeringen zetten verzekeraars claimsafhandelaars onder druk om minder kosten te maken bij claimsafhandeling. Met een BPM-aanpak kunnen verzekeraars niet alleen de administratieve kosten van claimsafhandeling terugdringen, maar ook claims leakage minimaliseren en productiviteit verhogen. Dit komt omdat BPM een betere procesautomatisering levert, controle over de keten van claimsafhandeling van begin tot eind en een beter zicht op claims die op dat moment verwerkt worden. Tegelijkertijd verbetert een BPM-aanpak de communicatie met klanten en tussenpersonen aanzienlijk, omdat dit het claimsproces transparant maakt."

Over TIBCO Software
TIBCO Software Inc. (NASDAQ: TIBX) is de belangrijkste onafhankelijke leverancier van bedrijfsintegratiesoftware, zo wijzen marktaandeel en analistenrapporten uit. Daarnaast is TIBCO een toonaangevende leverancier van real-time business, waarmee het bedrijven helpt kosten te besparen en sneller en efficiënter te werken. TIBCO levert deze real-time business, ook wel 'The Power of Now'® genoemd, aan meer dan 2000 klanten wereldwijd in verschillende industrietakken. Voor meer informatie over TIBCO's bedrijfsintegratie-, bedrijfsprocesmanagement- en enterprise backbone-oplossingen kunt u een bezoek brengen aan de website www.tibco.com. Het hoofdkantoor van TIBCO staat in Palo Alto, Californië.

###

TIBCO, het TIBCO logo, The Power of Now en TIBCO Software zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van TIBCO Software Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere product- of bedrijfsnamen en merken die in dit document genoemd worden, zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars en worden alleen gebruikt ter verduidelijking.

Meer informatie voor de pers:
TIBCO Software Inc.
Hans Kooistra
t: (072) 512 07 28
e: jkooistra@tibco.com

Lubbers & De Jong B.V.
Cindy Curré
t: (020) 421 05 65
e: cindy@l-dj.nl