PERSBERICHT - 2005-03-09
Consument geeft hoge beoordelingscijfers
Uit & Actief trekt bijna 20.000 actieve bezoekers
Het nieuwe evenement Uit & Actief, dat afgelopen weekeinde in de
Utrechtse Jaarbeurs plaatsvond, heeft ondanks koude, slecht en vooral
sneeuwweer, bijna 20.000 bezoekers getrokken.
De organisatoren, het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen, de
ANWB en VNU Exhibitions Europe (zo ook de afdeling Fietsen van de RAI
Vereniging), zijn tevreden met dit resultaat, hoewel zij beseffen dat
dit in negatieve zin is beïnvloed door het extreem slechte weer. Als
de weermannen en vrouwen op de media sterk adviseren om alleen als het
echt nodig is op pad te gaan, dan weet je dat je geen massale opkomst
kunt verwachten, aldus een woordvoerder.
Zeer tevreden
De uitslagen van de enquêtes op het evenement geven overigens aan dat
de bezoekers zeer tevreden waren. De consumenten gaven Uit & Actief
een gemiddeld cijfer van 7,5. Zon 78 procent was tevreden over het
aanbod en maar liefst 96 procent beoordeelde de sfeer als zeer goed.
De helft zegt volgend jaar zeker weer te komen.
Hoewel je als organisatie natuurlijk afhankelijk bent van de
participanten, gaan we er dus van uit dat er in 2006 weer een Uit &
Actief komt.
Uit & Actief richtte zich op liefhebbers van uitstapjes en
uitdagingen. In de praktijk bleken dat veelal actieve singles en
paren, gezinnen met kinderen en jonge senioren. Dat zijn ook vaak
mensen die twee keer of nog vaker per jaar op vakantie gaan. En die
regelmatig uitstapjes in eigen land maken.
Themapleinen
In de Jaarbeurshallen waren dit weekeinde in diverse hallen zes
verschillende themapleinen aangelegd. De actieve consument kon hier
een dagje uit of een eerste dag van de vakantie mee maken.
De Uit & Actief-themas zijn Buitensport, Stadsleven (cultuur en
uitgaan), Plezier & Vertier (parken en attracties), Het Pure Genieten
(onthaasten aan de kust of in landelijke omgeving), Fietsen en
Wandelen.
Uit & Actief werd georganiseerd door het Nederlands Bureau voor
Toerisme & Congressen (Lekker weg in eigen land), de ANWB-bladen Op
Pad en Toeractief en VNU Exhibitions Europe (VNU EE). Een belangrijke
bijdrage kwam van de afdeling Fietsen van RAI vereniging Partner was
het Veluws Bureau voor Toerisme.