Ingezonden persbericht


G-Log achter sterke groei van Toll Solutions

Australië s grootste serviceprovider in logistiek optimaliseert transporten voor klanten in alle branches waaronder GM Holden, Coles Myer en Unilever

Rotterdam, 9 maart 2005 - G-Log, leverancier van transportmanagementsoftware, maakt bekend dat Toll Solutions het gebruik van G-Log s transportsoftware aanzienlijk heeft uitgebreid. Toll Solutions is Australië s grootste dienstverlener in logistiek en transportservices. De onderneming groeide in 2004 vanwege een toename in dienstverlening aan nieuwe en bestaande klanten. Het gebruik van G-Log Global Command and Control Center (GC3") binnen Toll is verviervoudigd. Toll s Managed Transport Services (MTS) en Autologistics & Transport Operations Management (ATOM) geven klanten - om het even in welke branche ze werken - een geïntegreerde en geautomatiseerde oplossing waarmee ze al hun transportbehoeften kunnen managen.

G-Log blijft een fundamentele rol spelen in onze groeistrategie, omdat de software ons ondersteunt bij het leveren van superieure klantenservice en kostenbesparingen over heel de supply chain. GC3 is een onmisbaar element in ons raamwerk van oplossingen. Het levert ons een schaalbaar en flexibel platform waarmee we kunnen voldoen aan alle wensen en eisen van al onze klanten, van automotive en consumentengoederen tot detailhandel. Dit heeft geresulteerd in een fantastische return on investment doordat meer business werd gegenereerd bij onze klanten , aldus Tom Thompson, group general manager bij Toll Solutions.

Succesvolle uitbreiding in vele branches G-Log leidt de weg

Sinds de ingebruikname in 2003 van de door GC3-aangedreven MTS- en ATOM-oplossingen is de dienstverlening van Toll gegroeid, doordat het bedrijf elk jaar weer meer vracht beheert voor grote klanten als Unilever en GM Holden. Ook nieuwe klanten waaronder Coles Myer en Goodman Fielder in Nieuw-Zeeland zorgden voor groei. Omdat Toll eenzelfde explosieve groei verwacht in 2005, en ook rekening houdt met een geplande expansie in nieuwe verticale segmenten, heeft het bedrijf een strategische investering gedaan in de uitbreiding van zijn geïntegreerde transportmanagementsoftware. De onderneming zal hiermee een groter marktaandeel veroveren door haar klanten het volgende te kunnen bieden:


· Verbeterde on-time levering en klanttevredenheid


· Gestroomlijnde operationele processen en betere samenwerking over het logistieke netwerk


· Grotere efficiëntie in de supply chain die resulteert in kostenverlagingen


· Start-to-finish transportoverzicht die zorgt voor betere besluitvorming

Toll is een geweldig voorbeeld van hoe mondiaal opererende serviceproviders in transport en logistiek gebruik kunnen maken van onze GC3-software om nieuwe business te veroveren zonder een nieuwe oplossing van nul af te hoeven bouwen voor elke nieuwe klant , zegt David Cairns, CEO bij G-Log. Toll bezit een concurrerende voorsprong, omdat GC3 de onderneming voorziet van het fundament waarop zij innovatieve oplossingen in de supply chain kan ontwerpen en managen. Hiermee levert de onderneming haar klanten flexibiliteit, betrouwbaarheid en kostenbesparingen dankzij het beheer van steeds veeleisender omgevingen van de supply chain.

Toll Group

Toll is Australië s grootste leverancier van logistiek en transportservices. De jaarlijkse inkomsten zijn hoger dan AUD$4 miljard. Het bedrijf biedt werk aan meer dan 20.000 mensen en heeft een netwerk van 450+ sites in de Australaziatische regio en een marktkapitalisatie van meer dan AUD$4.3 miljard.

In de geïntegreerde transportbranche zijn de mogelijkheden en sterktes van Toll zijn voornaamste concurrerende voordelen. In zeven woorden zijn deze: keuze, integratie, infrastructuur, relaties, innovatie, mensen en merk.

Toll s hoofddoel is om het hoogst mogelijke serviceniveau aan klanten te kunnen bieden in de kernmarkten: automotive, drank, voedsel en detailhandel, havens, verplaatsing en resources. Wat het bedrijf onderscheidt is de mogelijkheid om innovatieve oplossingen voor de waardeketen te ontwerpen en te managen die klanten worden voorziet in flexibiliteit, betrouwbaarheid en kostenbesparingen bij het beheer van hun behoeften in de waardeketen, waarbij ook langetermijnrelaties worden ontwikkeld met de klanten. Bezoek de website www.toll.com.au voor meer informatie.

G-LOG

G-Log is leverancier van web-native transportmanagementsystemen voor internationaal opererende bedrijven en logistieke dienstverleners. GC3", G-Log s uitgebreide web-native logistieke platform houdt goederen in beweging op alle manieren over alle geografische gebieden in één enkel systeem. Klanten van G-Log reduceren doorlooptijden, voorraadniveaus en totale transportkosten, terwijl ze tegelijkertijd hun klanten tevreden houden door op tijd te leveren en real time informatie te verschaffen over zendingen. De G-Log oplossing biedt een groot aantal diensten voor de transportmarkt zoals optimalisatie, orderinvoer, supply chain event-management (SCEM) visibility, track en trace, vrachtbetalingen en historische analyses. Tot de klanten van G-Log behoren, DHL Solutions, DuPont, Exel, Family Dollar Stores, Giant Eagle, Tesco, UPM, USCO Logistics en Volvo Logistics.

G-Log is opgericht in 1999 en heeft ruim 170 medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor van G-Log is gevestigd in Shelton, CT, en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Bracknell, Berkshire, UK. G-Log heeft kantoren verspreid over de Verenigde Staten en Europa.