ASTEA INTERNATIONAL INC.

Astea heeft scheduling van 360 Technologies ingebouwd...

Astea heeft dynamische, intelligente scheduling van 360 Technologies ingebouwd in hun toonaangevende, op Microsoft.NET gebaseerde, Astea Alliance Service Management Suite

HORSHAM, Pennsylvania, March 10/PRNewswire/ -- Astea International Inc. (Nasdaq: ATEA), een wereldwijde leverancier van oplossingen voor servicemanagement heeft vandaag een nieuwe module voor zijn Alliance Service Management oplossing aangekondigd. De 'Dynamic Scheduling Engine' maakt gebruik van intelligente scheduling technologie van 360 Technologies Ltd. De oplossing van 360 werd voornamelijk ontwikkeld om tegemoet te komen aan de unieke eisen van serviceorganisaties. Astea brengt de nieuwste algoritmes en complexe bedrijfsregels op een hoger niveau om dynamische workforce optimalisatie te bieden. De nieuwe functionaliteit, die in hoge mate is geparametriseerd voor maximale flexibiliteit, biedt directe scheduling-mogelijkheden waarmee bedrijven hun technici pro-actief kunnen sturen, managen en controleren door de vraag te voorspellen, personeelsprofielen te maken en door operationele optimalisering.

'Serviceorganisaties werken onder hoge druk om sneller te kunnen reageren terwijl zij proberen de hogere kosten voor bekwame technici in het veld te beheren,' zei Zack Bergreen, CEO en president van Astea International. 'Met de Dynamic Scheduling Engine van 360 Technologies voorzien we onze klanten op voortreffelijke wijze in operationeel beheer door het maximaliseren van conformiteit in relatie tot Service Level Agreements en het gebruik van personeel terwijl reistijden, boetes en totale leveringskosten van diensten worden geminimaliseerd.'

Deze samenwerking heeft al vrucht gedragen met een belangrijke serviceorganisatie in het Verenigd Koninkrijk die gebruikmaakt van Astea's oplossing voor servicemanagement in combinatie met 360's dynamic scheduling engine om de grote workforce in het veld te optimaliseren.

In augustus 2004 heeft Astea de beschikbaarheid van Alliance Service Management aangekondigd, dat vanuit het niets werd ontwikkeld op basis van het Microsoft .NET framework (zie hierover het persbericht van 31 augustus 2004). De dynamic scheduling engine is naadloos geïntegreerd in Astea Alliance en maakt gebruik van de gebruikersstandaard qua aanzien en aanvoelen en werkt vanuit een enkele database.

'De mogelijkheden om kosten te reduceren zijn met 'dynamic scheduling' aanzienlijk,' zei Laurent Othacehe, Managing Director van 360 Technologies. 'Onze klanten hebben verlagingen gemeld van meer dan 20% van de totale leveringskosten van diensten, 75% van planningskosten en 15% van reiskosten. Beschikbare parameters omvatten algemene servicegegevens zoals overeenkomsten betreffende het niveau van klantenservice, boetes, technische vaardigheden, beschikbaarheid van reserveonderdelen en locatie; plus zeer gedetailleerde parameters zoals ploegen, pauzes en overuren van technici.'

Over Astea International

Astea is een wereldwijde leverancier van software voor service management die zich richt op de unieke behoeften van bedrijven die kapitaalgoederen, missiekritieke bedrijfsmiddelen en menselijk kapitaal beheren. Het Astea Alliance pakket ondersteunt de volledige servicelevenscyclus, van het genereren van aanknopingspunten en het indienen van offertes voor projecten tot service en facturering tot en met het uit de omloop halen van bedrijfsmiddelen. Het product integreert en optimaliseert kritieke bedrijfsprocessen voor Contact Center, Field Service, Depot Repair, Logistics, Professional Services en Sales & Marketing. Astea breidt het toepassingspakket uit met portale, analytische en mobiele oplossingen. Sinds de oprichting in 1979 heeft Astea licenties voor zijn toepassingen verkocht aan bedrijven in velerlei sectoren, waaronder informatie technologie, telecommunicatie, instrumenten & regelaars, bedrijfssystemen en medische apparatuur. http://www.astea.com. 'Service Smart, Enterprise proven'.

Over 360 Technologies

360 Technologies is een innovatief technologiebedrijf met het hoofdkantoor in Nottingham, Engeland en het bedrijf heeft een schat aan ervaring in de ontwikkeling en toepassing van producten voor resource management en optimalisatie. 360's Dynamische Scheduling Engine (DSE) werd door een groeiend aantal verkopers van toepassingen gekozen als de hedendaagse maatstaf voor prestaties. De engine is geschikt voor het web vanwege de eenvoudige integratie en de engine maakt gebruik van 360's toonaangevende algoritmes en voorziet serviceorganisaties in het veld, ongeacht de grootte, van voorspellend gebruik, het voorspellen van de vraag, prestatieanalyse en optimalisatie van personeelsmanagement.

Astea en Astea Alliance zijn handelsmerken van Astea International Inc. Alle andere bedrijfs- en productnamen in dit bericht zijn handelsmerken van de respectieve eigenaars.

Website: http://www.astea.com

Source: Astea International Inc.

Debbie Geiger, Astea International Inc., +1-215-682-2314, dgeiger@astea.com

11 mrt 05 08:25