Ingezonden persbericht

Industrieleiders in communicatie en marketing samen tijdens de MSN Strategic Account Summit

Amsterdam, 16 maart 2005 - Steve Ballmer, chief executive officer van Microsoft Corp., verzorgt de keynotespeech van de zesde MSN Strategic Account Summit. Tijdens dit jaarlijkse evenement, dat deze week wordt gehouden op het hoofdkantoor van Microsoft in Redmond V.S., komen industrieleiders bijeen om te discussiëren over ontwikkelingen binnen de communicatiebranche.

Tijdens het tweedaagse evenement, met het thema 'Mastering the Medium', wisselen de ruim 500 deelnemers met elkaar van gedachten over nieuwe kansen en mogelijkheden om hun doelgroepen beter te identificeren en te bereiken. Daarnaast wordt de visie en strategie van MSN uiteen gezet op dit gebied, terwijl vooraanstaande gastsprekers presentaties geven over thema's zoals branding, direct response campagnes en privacy.

Sprekers tijdens deze zesde MSN Strategic Account Summit zijn onder andere:

* Barry Diller, chairman en CEO van IAC/InterActiveCorp;
* Mark Burnett, bedenker en executive producer van reality-TV programma's zoals 'Survivor' en 'The Apprentice';
* Dr. Eric Schmidt, CEO en chairman van het executive committee van Google Inc.;
* Ted Meisel, president van Overture Services Inc. en senior vice president van Yahoo! Inc.;
* Ann Fudge, chairman en CEO van Young & Rubicam Brands.

Preview prototype van nieuw MSN-advertentieplatform

Tijdens deze Strategic Account Summit geeft MSN een preview van Microsofts nieuwe platform voor online advertenties, MSN adCenter. Dit platform, dat ontwikkeld is op basis van Microsoft® technologie, biedt adverteerders betere resultaten, doordat het een dieper inzicht verschaft in hun doelgroepen en de mogelijkheid biedt om met die doelgroepen een beter contact op te bouwen via het MSN-netwerk. Yusuf Mehdi, corporate vice president van de MSN Information Services & Merchant Platform divisie, zal tijdens de Summit het eerste onderdeel van MSN adCenter demonstreren: een prototype van een oplossing voor betaalde zoekresultaten binnen MSN. Dit prototype zal de komende zes maanden worden getest in Frankrijk en Singapore.

Binnen het MSN adCenter-platform zal de nieuwe betaalde zoekoplossing nauw worden geïntegreerd met nieuwe toekomstige functies en mogelijkheden. Zo zullen adverteerders uiteindelijk de beschikking krijgen over een complete end-to-end oplossing voor het plannen, uitvoeren en optimaliseren van hun campagnes. Deze betaalde zoekoplossing van MSN biedt adverteerders gedetailleerde informatie over de doelgroepen, zoals locatie, geslacht, leeftijdsgroep, lifestyle categorie en het tijdstip dat er op een link werd geklikt. Aan de hand van deze informatie kunnen adverteerders hun campagnes strategischer plannen en afstemmen op hun doelgroep en zo het rendement van hun investeringen optimaliseren. Daarnaast blijft MSN samenwerken met Yahoo! Search Marketing Solutions (voorheen 'Overture'), zodat adverteerders hun doelgroepen via zoekresultaten kunnen blijven bereiken.

MSN Branded Entertainment and Experiences Team

MSN heeft tevens een nieuw MSN Branded Entertainment and Experiences Team samengesteld, als opvolger van het MSN Custom Solutions Team. Dit team zal marketeers en adverteerders ondersteunen bij het via MSN online bereiken van grote aantallen consumenten, via innovatieve vormen van marketing en entertainment. Hierbij staan de interesses van consumenten op het gebied van bijvoorbeeld sport, muziek, films, video en instant messaging centraal. Het nieuwe team zal in eerste instantie alleen in de V.S. actief zijn.

Een herhaling van Ballmers keynote speech tijdens de Strategic Account Summit, evenals Mehdi's demonstratie van het MSN adCenter-prototype, zijn vanaf woensdag 16 maart 20:00 uur online te bekijken via www.microsoft.com/presspass/newsroom/msn/default.asp

MSN
MSN, onderdeel van Microsoft, is 's werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN trekt wereldwijd meer dan 380 miljoen unieke gebruikers per maand. Gelokaliseerde versies zijn beschikbaar in 40 markten en 20 talen. MSN is wereldwijd leidend in het bieden van webdiensten aan consumenten (MSN Hotmail, MSN Messenger en MSN Zoeken) en digitale marketingoplossingen aan bedrijven. Meer informatie is te vinden op www.msn.nl.

Cijfers:

o MSN.nl trekt maandelijks ruim 6 miljoen unieke bezoekers.
o In Nederland zijn 5 miljoen Hotmail-accounts.
o In Nederland maken maandelijks ruim 4,5 miljoen mensen gebruik van MSN Messenger.