Bereikbare Binnenstad
In het programma en in de Parkeernota staat globaal beschreven hoe we de
binnenstad goed bereikbaar houden, nu en in de toekomst. Dit beleid wordt
nu nader uitgewerkt in het Bereikbaarheidsplan Binnenstad.
Eerste platform
Bij het opstellen van het Bereikbaarheidsplan Binnenstad praten bewoners,
gebruikers en andere belanghebbenden van de binnenstad mee in het Platform
Bereikbaarheid. In februari was de eerste bijeenkomst. Daarin brachten de
deelnemers de punten naar voren die voor hun achterban van belang zijn voor
de bereikbaarheid van het centrum. De gemeente neemt dit mee bij het nader
uitwerken van het plan, zodat het platform zich hierover kan buigen op haar
tweede bijeenkomst in juni. Verwacht wordt dat het platform het
Bereikbaarheidsplan Binnenstad begin juli ter vaststelling kan aanbieden
aan het gemeentebestuur.
Er is intussen ook een werkgroep van gemeente en belangengroepen actief met
het bevoorradingsprofiel, en hoe in de autoluwe binnenstad met bevoorrading
moet worden omgegaan. Het bevoorradingsprofiel is eind maart gereed en
maakt straks ook deel uit van het Bereikbaarheidsplan.
De gemeente heeft aan de Fietsersbond gevraagd om een voorstel te doen voor
675 plekken in het centrum waar fietsklemmen kunnen worden geplaatst. Het
streven is om het voorstel mee te nemen in het Bereikbaarheidsplan.
Er wordt een nieuwe parkeerverordening opgesteld waarin de parkeertarieven
worden geregeld voor de binnenstad en de schilwijken, vanaf januari 2006.
Hierover overlegt de gemeente met het Citycentrum en de Kamer van
Koophandel. De parkeerverordening komt naar verwachting voor besluitvorming
in de gemeenteraad van mei van dit jaar.
N.B.: Aan de teksten op deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend.
---
Gemeente Zwolle