Ingezonden persbericht


7c32e7.jpg

PERSBERICHT

Karel Kinders Managing Director Cognos Nederland

Oud-Siebel man neemt op 1 april het roer over

Nieuwegein, 17 maart 2005 Karel Kinders, 48 jaar, is per 1 april 2005 benoemd tot Managing Director Nederland van Cognos (NASDAQ: COGN; TSX:CSN), marktleider in oplossingen voor Enterprise Business Intelligence (EBI) en Corporate Performance Management (CPM).

De aanstelling van Karel Kinders past in de doelstelling van Cognos om de 1 miljard dollar grens te overschrijden. De Nederlandse markt speelt sinds jaar en dag een belangrijke rol in de adoptie van nieuwe technologieën en bij de omarming van de laatste businessprocessen. Karel Kinders heeft als taak hiervan optimaal gebruik te maken en de positie van Cognos in de Nederlandse markt verder uit te bouwen , zegt Ad Voogt, Senior Vice President European Operations van Cognos.

Ik zie dit als een fantastisch vervolg van mijn carrière. In mijn optiek zal Corporate Performance Management het eerstvolgende tijdperk worden na ERP in de 80/90-er jaren en CRM het afgelopen decennium. Met Business Intelligence als hoeksteen van CPM en de leidende positie die Cognos hierin inneemt, heeft Cognos een uitstekende positie om zijn leiderschap te verstevigen. De producten die verderop dit jaar worden geannonceerd zullen dit alleen maar versterken , aldus Karel Kinders.

Karel Kinders is geen onbekende in de applicatiesoftwaremarkt. Hij is afkomstig van Siebel Systems, waar hij General Manager voor de Benelux was. Daarvoor bekleedde hij diverse managementfuncties bij Oracle Nederland, waaronder die van Senior Director of Sales, en bij Dun & Bradsheet Software.

Karel Kinders volgt Hans Sint Nicolaas op die recentelijk afscheid nam van Cognos.

Over Cognos

Cognos, marktleider in oplossingen voor Enterprise Business Intelligence (EBI) en Corporate Performance Management (CPM), levert software die bedrijven helpt hun resultaten te verbeteren door een effectieve besluitvorming op alle niveaus van de onderneming mogelijk te maken.

Met CPM zijn organisaties in staat hun prestaties te meten ten opzichte van hun bedrijfsstrategie, zodat ze maatregelen kunnen treffen om deze op alle niveaus van de bedrijfsvoering op elkaar af te stemmen. Cognos biedt een CPM-raamwerk dat mensen, informatie en beslissingsstructuren in de hele organisatie verbindt en de totale managementcyclus met geïntegreerde software voor planning, budgettering, rapportage, analyse en scorecarding ondersteunt.

Cognos, opgericht in 1969, bedient meer dan 22.000 klanten in meer dan 135 landen. Cognos' CPM-oplossingen en diensten voor bedrijven zijn ook verkrijgbaar via meer dan 3.000 partners en resellers wereldwijd. Voor meer informatie: www.cognos.nl.