Ingezonden persbericht


Benoemingen bij Talpa Media

BERICHT T.B.V. DE PERSONALIARUBRIEK

(van de meeste hier genoemde medewerkers is een digitale portretfoto op aanvraag beschikbaar)

Hilversum, 21 maart 2005

Na Talpa Capital, het investeringsbedrijf van John de Mol o.l.v. Frank Botman, krijgt nu ook Talpa Media steeds duidelijker vorm. Talpa Media Holding is de houdster-maatschappij waarbinnen John de Mol al zijn media-activiteiten heeft ondergebracht. Binnen deze mediatak is de op te richten televisiezender het onderdeel dat op dit moment de meeste aandacht krijgt. Dit bericht laat Talpa Radio (o.l.v. Erik de Zwart en Marc Nanning), Talpa Music (o.l.v. Tony Berk) en Talpa Cross Media (o.l.v. Edwin Tromp) buiten beschouwing. Wel wordt hier aandacht besteed aan de mutaties binnen Talpa Media Holding en Talpa Content. De contentdivisie is - na Radio, TV, Music en Cross Media - de vijfde divisie binnen Talpa Media.

Hierbij de stand van eind maart 2005, als het gaat om de benoeming van leidinggevenden en senior executives. Talpa Media Holding wordt geleid door CEO Ronald Goes en CFO Peter Rademaker. Over hun benoemingen zijn in januari van dit jaar afzonderlijke persberichten verspreid. Hetzelfde geldt voor het management van de TV-zender o.l.v. algemeen directeur Ronald Goes. Over de benoeming daar van commercieel directeur Ton Rozestraten, programmadirecteur Remko van Westerloo en zakelijk directeur Gert Grolleman zijn in november vorig jaar persberichten verstuurd die op aanvraag nog beschikbaar zijn.

TALPA MEDIA HOLDING, o.l.v. CEO Ronald Goes en Peter Rademaker, CFO

Erik Cornelissen, manager Juridische Zaken, in dienst sinds 1 maart 2005. Mr. Erik Cornelissen (35) studeerde Rechten in Leiden en werkte de afgelopen vier jaar bij Endemol Holding, eerst als bedrijfsjurist en later als manager Corporate Development.

Dennis Huijsman, ICT manager, in dienst sinds 1 januari 2005. Dennis Huijsman (33) is al 10 jaar werkzaam als consultant in de ICT-sector. Via zijn vorige werkgever, een systemintegrator, was hij betrokken bij het opzetten van de infrastructuur voor de verschillende Talpa-onderdelen.

Frans Kranendonk, business manager/controller, in dienst sinds 1 februari 2005. Drs. Frans Kranendonk (40) studeerde Economie aan de Universiteit van Amsterdam, werkte vier jaar bij Ahold en begon in 1991 als budget controller bij het toenmalige John de Mol Produkties. Sinds 1999 was hij in diverse financiële functies werkzaam bij Endemol International.

Barry Masclee, manager Fiscale Zaken, in dienst sinds 1 maart 2005. Mr. Barry Masclee (31) studeerde Fiscaal Recht in Groningen en werkte een aantal jaren als belastingadviseur bij PricewaterhouseCoopers in Utrecht en de afgelopen drie jaar op de fiscale afdeling van Endemol Holding. Zijn laatste jaar was hij er Group Tax Manager.

Thomas Notermans, manager Corporate Communicatie, in dienst sinds 1 maart 2005. Drs. Thomas Notermans (53) studeerde Rechten en Massacommunicatie in Nijmegen en werkte tien jaar bij de VARA. Van 1992 tot midden 2004 was hij eerst bij Joop van den Ende Producties in dienst en later bij Endemol Holding in verschillende communicatieve functies, de laatste jaren ook als secretaris van de Raad van Bestuur.

CONTENT DIVISIE

Etienne de Jong, senior creative, in dienst sinds 1 februari 2005. Etienne de Jong (37) begon op zijn 21e als runner bij het toenmalige John de Mol Produkties. Hij werkte zich op tot uitvoerend producent van programma's als 'All You Need Is Love' en 'Weekend Miljonairs'. De afgelopen vijf jaar was hij bij Endemol International in dienst als consultant en formatbewaker voor tientallen Endemol-producties over de gehele wereld.

Kim Kruijs, copywriter / creative, in dienst sinds half januari 2005. Drs. Kim Kruijs (29), studeerde Psychologie aan de Universiteit van Utrecht. Zij werkte sinds 1999 als copywriter op de afdeling Programma Ontwikkeling van John de Mol Produkties, later Endemol Nederland. In 2003 maakte zij de overstap naar de Creative Unit van Endemol International.

Patrick Scholtze, manager Content / senior creative, in dienst sinds 1 maart 2005. Patrick Scholtze (41) werkt sinds zijn opleiding aan de School voor de Journalistiek in Tilburg al 20 jaar bij 'de omroep'. Eerst bij AVRO en TROS en van 1989 tot 2004 achtereenvolgens bij John de Mol Produkties, Endemol Nederland en Endemol Holding. Hij begon er als uitvoerend producent en werd hoofd Entertainment en later creatief directeur.

Sander Vahle, creative director, in dienst sinds 1 februari 2005. Sander Vahle (39) studeerde af aan de Hoge Hotelschool in Maastricht. Hij begon in 1992 als productie-assistent bij John de Mol Produkties, doorliep een aantal functies en werd uiteindelijk televisieregisseur bij Endemol Nederland. Hij werkte mee aan een groot aantal uiteenlopende programma's, van '5 tegen 5' tot 'Big Diet' en van 'Love Letters' en 'All You Need.' tot 'Heartbeat'.

TV-ZENDER, o.l.v. Ronald Goes, algemeen directeur

Programmateam o.l.v. programmadirecteur Remko van Westerloo

Ernst-Paul Hasselbach, eindredacteur Reality Programming, in dienst sinds 1 februari 2005. Ernst-Paul Hasselbach (38) is gediplomeerd sportleraar en studeerde Engels aan de UvA. Aanvankelijk legde hij zich toe op de beoefening van verschillende sporten en later op de journalistiek. Hij werkte bij gedrukte media en sinds 1995 bij SBS, waar hij aanvankelijk documentaire programma's samenstelde en presenteerde. Hij werd bekend met 'Expeditie Robinson' en later ook met 'Peking Expres', de programma's die hij allebei presenteerde bij Net5 en waarvan hij ook (mede) verantwoordelijk was voor de productie.

Harold Oomes, manager Drama en Aankoop, in dienst sinds 1 februari 2005. Harold Oomes (35) studeerde af aan de Nederlandse Film en Televisie Academie in Amsterdam, richting Productie en Scenario. In de jaren '90 was hij als locatiescout en -manager productioneel actief voor een groot aantal Nederlandse TV-series en speelfilms. Van 1999 tot eind vorig jaar was hij hoofd Film en Drama bij SBS Broadcasting, verantwoordelijk voor aankoop en programmering van speelfilms en Nederlands drama bij de drie zenders.

Rudolf Polderman, creatief manager, in dienst sinds 1 maart 2005. Rudolf Polderman (39) studeerde Creatieve Communicatie aan de HEAO in Eindhoven. Hij werkte van 1993 tot 2000 als creatief manager bij de zender AT5 in Amsterdam. Daarna was hij tot eind vorig jaar in dezelfde functie werkzaam bij Net5. Als lid van het programmateam was hij verantwoordelijk voor de look and feel van de zender en tevens eindredacteur namens Net5 van verschillende programma's.

Jennifer Sibbing, manager Programma Organisatie, in dienst sinds 1 maart 2005. Jennifer Sibbing (32) werkt al tien jaar bij verschillende commerciële omroepen in Nederland. De laatste jaren was zij als hoofd Programma Organisatie verantwoordelijk voor de registratie van de programmaschema's van de drie SBS-zenders.

Arjan van Westerloo, manager Sport Productie, in dienst per 1 april 2005. Arjan van Westerloo (33) begon al heel jong als redactie-assistent bij 'Studio Sport' van de NOS. Daarna concentreerde hij zich op het produceren van sportevenementen voor televisie. Hij werkte bij Cinevideogroep en later bij TEAM AG, het marketingbedrijf dat de rechten van de Champions League voor de UEFA beheert. Voor Euro 2004 in Portugal keerde hij terug bij de NOS, nu als hoofd Productie, om er verantwoordelijk te zijn voor alle sportproducties.

Sales en Marketing o.l.v. commercieel directeur Ton Rozestraten

Robbert Beerens, Marketing manager, in dienst per 1 april 2005. Drs. Robbert Beerens (35) studeerde Communicatiewetenschappen aan de UvA. Hij werkte sinds 1995 bij IP, het reclameverkoopbedrijf van RTL Nederland, het laatst als manager Marketing RTL Nederland en IP.

Ron Berkhout, manager TV Planning, in dienst per 1 april 2005. Ron Berkhout (26) deed de economisch-juridische richting van de HEAO in Alkmaar. De afgelopen jaren werkte hij bij SBS Broadcasting als senior TV-planner. In zijn nieuwe functie is hij met name verantwoordelijk voor het zo efficiënt mogelijk indelen van de verkochte reclamezendtijd op Talpa's televisiezender.

Giovanni van Lunenburg, manager TV Spot, in dienst per 1 april 2005. Giovanni van Lunenburg (40) werkte 14 jaar bij IP, het reclameverkoopbedrijf van RTL Nederland, in verschillende functies, het laatst als Key Account manager. Daarvoor werkte hij bij de Telegraaf Tijdschriften Groep.

Marc Nagelkerken, manager Multimedia, in dienst per 1 mei 2005. Marc Nagelkerken (36) werkte geruime tijd in verschillende verkoopfuncties bij commerciële zenders. Het afgelopen jaar was hij als Commercial Creative Director bij SBS Broadcasting verantwoordelijk voor de commerciële exploitatie van grote TV-projecten. Daarnaast was Nagelkerken verantwoordelijk voor de ontwikkeling van new business binnen de brede SBS-organisatie.

Ondersteunende afdelingen o.l.v. zakelijk directeur Gert Grolleman

Robert van den Broek, manager Juridische Zaken, in dienst sinds 1 maart 2005. Mr. Robert van den Broek (36) studeerde Rechten aan de UvA in Amsterdam en specialiseerde zich op Merkenrecht. Hij werkte vijf jaar als advocaat bij Kalff, Katz & Koedooder en vertrok in 2000 naar Endemol Nederland. Een jaar later werd hij bedrijfsjurist bij SBS Broadcasting en gaf daar tot eind 2004 leiding aan de juridische afdeling.

Marcel Eijpe, manager Financiën, in dienst sinds 1 maart 2005. Marcel Eijpe (32) werkte tien jaar bij RTL Nederland in verschillende financiële functies, het laatst als hoofd van de Financiële Administratie. Hij legde zich daar toe op het adequaat organiseren van de administratieve organisatie en interne controle.

Erik Mol, manager Algemene Zaken, in dienst sinds 1 maart 2005. Erik Mol (38) werkte na zijn horecamanagementopleiding in de water- en wintersportindustrie, o.a. bij Brunotti Sportswear en Kubus Sports. Vanaf de start van SBS Broadcasting in Nederland in 1995 was hij er hoofd Algemene Zaken. In die functie maakte hij drie keer de start van een zender mee en was hij verantwoordelijk voor zaken als gebouwbeheer, wagenpark, schoonmaak en catering.

Michiel Zondag, manager Automatisering, in dienst sinds 1 maart 2005. Michiel Zondag (38) werkt al sinds 1991 als ICT-manager bij verschillende commerciële omroepen, eerst bij RTL in Hilversum en later, tot eind 2004, bij SBS in Amsterdam. Alleen in 2000 maakte hij een korte uitstap naar een software-bedrijf. ______________