Ingezonden persbericht


Amdocs en SAS bieden telco's geïntegreerd klantbeheer

'...weerbarstige stromen klantgegevens ombuigen tot verregaande zakelijke inzichten en geïntegreerd klantbeheer...'

Huizen, 21 maart 2005 - Amdocs en SAS hebben de krachten gebundeld om de vele problemen het hoofd te bieden waar juist telecommunicatiemaatschappijen tegenaan lopen wanneer ze hun operationele informatie willen gebruiken voor de analyse van klantgedrag. De samenwerking biedt telco's toegang tot Amdocs' expertise op het gebied van bestellingen, klantbeheer en facturering en SAS' toonaangevende expertise op het gebied van klantanalyse en de automatisering van marketingprocessen.

De gezamenlijke ondernemingen stellen telco's in staat klantgegevens te verzamelen en te analyseren en de resulterende informatie op eenduidige en inzichtelijke manier te presenteren via de bestaande operationele systemen, bijvoorbeeld ter ondersteuning van call center-medewerkers. De informatie biedt inzage in werkgebieden als facturering, call centers, bestellingen en aanvragen. "De synergie zit hem in de combinatie van voorspellende analyses en oplossingen voor klantwinstgevenheid van SAS, met de ervaring van Amdocs in de telco-sector in het algemeen en haar operationele software in het bijzonder", zegt Henry Morris, group vice president van marktonderzoeksbureau IDC.

Voordelen van de samenwerking
De combinatie van SAS met Amdocs helpt telecommunicatiemaatschappijen aan geïntegreerd klantbeheer met betere en winstgevender klantrelaties. Eerste gezamenlijk aanbod is de klantwinstgevendheids- en klantsegmenteringsoplossing, die verregaand inzicht biedt in de beweegredenen van klanten en de kosten die een klantrelatie met zich meebrengt. Levin de Nooij, customer intelligence solution manager van SAS NL zegt: "Alleen SAS en Amdocs kunnen telco's de uitgebreide oplossing bieden die nodig is om klantrelaties maximaal te benutten. Samen helpen we telco's om hun marketinguitgaven te optimaliseren, het aantal abonnees te doen groeien, de klantwinstgevendheid te doen stijgen en het resultaat te verbeteren."

Over Amdocs
Amdocs heeft met haar software- en dienstenportfolio een sterke positie in de wereld van de telecommunicatie. De in veertig landen opererende onderneming, behaalde in 2004 een omzet van 1,75 miljard dollar met 9500 medewerkers. Meer informatie biedt www.amdocs.com.

Over SAS
SAS levert een nieuwe generatie business intelligence software en dienstverlening die werkelijke enterprise intelligence creëert. SAS-oplossingen worden gebruikt door meer dan 40.000 organisaties, waaronder 90 procent van de Fortune 500 bedrijven, om meer winstgevende relaties te ontwikkelen tussen klanten en leveranciers en om meer accurate en gefundeerde beslissingen mogelijk te maken waarmee bedrijven kunnen laten groeien. SAS is uniek in de volledige integratie van data warehousing en analytische en traditionele BI-toepassingen zodat grote hoeveelheden gegevens worden getransformeerd tot werkelijke informatie. Sinds drie decennia levert SAS zijn mondiaal opererende klanten The Power to Know. Meer informatie is te vinden op www.sas.com.

Meer informatie voor de redactie:
SAS Institute B.V.
Hussein Ibrahim
t: (035) 699 69 47
e: hussein.ibrahim@snl.sas.com

PublieksWerk B.V.
Piet van Reeuwijk
t: (020) 486 21 39
e: piet@publiekswerk.nl