Ingezonden persbericht


CENTRIC VERZORGT ICT-BEHEER STORA ENSO BERGHUIZER PAPIERFABRIEK

IJsselstein, 21 maart. - IT-dienstverlener Centric Managed ICT Services heeft per 1 maart het volledig beheer van de ICT-infrastructuur overgenomen van de Nederlandse tak van papiergigant Stora Enso. De outsourcingsopdracht heeft een looptijd van een jaar met de intentie tot verlenging voor drie jaar. Het contract met PinkRoccade, dat afliep in 2005, is op hetzelfde moment beëindigd.

Het merendeel van de werkzaamheden betreft de Berghuizer Papierfabriek in Wapenveld. Op deze locatie werken 430 medewerkers in een volcontinu productieproces. Centric begint met het overnemen van de huidige IT-omgeving. De IT-dienstverlener is verantwoordelijk voor het beheer van circa 300 werkplekken, het serverpark, de infrastructuur en alle applicaties. Tevens neemt Centric de eerste- en tweede-lijns ondersteuning voor haar rekening, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Delias blijft als onderaannemer betrokken bij het applicatiebeheer. De komende maand worden tools voor IT-management en beheer geïmplementeerd, wat al op korte termijn zal leiden tot een verlaging van de beheerkosten. Later dit jaar zal de IT bij Stora Enso verder worden gerationaliseerd en gemoderniseerd. Hierbij gaat het om een bredere inzet van RFID (Radio Frequency Identification) in de logistiek en uitbreiding van de mogelijkheden voor Remote Access en Wifi-oplossingen.