Ingezonden persbericht

'Consument moet wachten op 150 miljoen!'

De Telecomsite.nl durft stappen te nemen

PUTTEN, 20050322 -- Maart 2005 staat centraal als het gaat om mobiele telefonie, het moet goedkoper meld de OPTA, Het college van Opta, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit. De consument is het zat, de kosten van het bellen van vastnet naar mobiele operators zijn veel te hoog.


Het kan voordeliger. De providers hebben dit zelf in de hand, neem bijvoorbeeld Scarlet. Deze biedt bellen van het eigen vaste netwerk naar het eigen mobiele netwerk aan tegen een veel lagere tarief, dit in tegenstelling tot het bellen van haar vaste net naar een andere mobiele operator.

Een besparing van 150 miljoen is mogelijk als we kijken naar het mobiele belgedrag. Dit is niet een klein bedrag, dit betaalt de consument. Nu er steeds meer mobieltjes op markt komen zal het belgedrag van de consument zich meer richten op het bellen van het vaste net naar mobiel.

Telecomsite.nl vindt dat de consument veel te veel betaald voor het bellen naar mobiel. De 150 miljoen besparing wat geleidelijk gaat plaats vinden in de komende jaren moet en kan sneller. Telecomsite.nl neemt actie voor de consument EN met de consument richting OPTA en de mobiele aanbieders. Gezien het belgedrag van de consument is Telecomsite.nl van mening dat er veel meer te besparen valt.

De OPTA volgens Roy de Feber namens Telecomsite.nl "een prima onafhankelijke organisatie maar ze geven aan dat ze geen reden hebben tot ingrijpen omdat er voldoende concurrentie is, de OPTA geeft wel aan dat de consument 150 miljoen zou kunnen besparen als er ingegrepen zal worden. Een fijne gedachte"

De komende tijd zal KPN zijn vrijheid enigszins houden als het gaat om onderhandelingen met partijen die gebruik willen maken van haar netwerk. "Dit is geen goede zaak, men kan verwachten dat ze mede door het verliezen van veel vastnet bellers aan alternatieve aanbieders de tarieven hoger houden voor het gebruik van haar netwerk, wie betaalt dit? De consument" aldus Roy de Feber.

Er moet geluisterd worden naar de consument en daarom kan de consument zijn berichtje aan de OPTA en mobiele operators achter laten op Telecomsite.nl, deze zullen massaal worden ingediend.




Ingezonden persbericht