Ingezonden persbericht


Persbericht

23 maart 2005

Mansystems en Scapa Technologies slaan handen ineen

~ overeenkomst beantwoordt aan groeiende behoefte aan applicatieprestatie-tests ~

Mansystems, expert op het gebied van service-management, heeft een overeenkomst gesloten met Scapa Technologies, een onafhankelijke leverancier van software voor applicatieprestatietests, -diagnose en -monitoring. Mansystems gaat Scapa Test and Performance Platform 3.1 verkopen, implementeren en onderhouden. Daarnaast verzorgt Mansystems trainingen en demonstreert het bedrijf de oplossingen van Scapa op trade shows, seminars en evenementen.

Scapa Technologies is leverancier van Scapa Test and Performance Platform 3.1 dat is ontwikkeld om optimale prestaties van software in complexe systeemimplementatie- en integratieprojecten te garanderen. Gezamenlijk komen de twee partijen tegemoet aan de groeiende behoefte onder bedrijven om de prestaties van hun IT-systemen onder uiteenlopende omstandigheden te testen.

In samenwerking met Scapa gaat Mansystems standaard test-scripts leveren voor ExpertDesk Service Management en Indus Service Suite, producten die door Mansystems worden geleverd. Dit maakt het mogelijk al tijdens de implementatie te bepalen hoe de software reageert als in de toekomst meer gebruikers worden toegevoegd of een piek in het dataverkeer optreedt. Hierdoor worden kosten voor uitloop en onnodige of inefficiënte investeringen voorkomen. Bovendien kunnen de systemen met behulp van de monitoringfunctionaliteit ook na implementatie nauwlettend gevolgd worden. Hierdoor zijn eventuele problemen vroegtijdig en eenvoudig te lokaliseren. Naast ExpertDesk Service Management en Indus Service Suite zal Mansystems Scapa 3.1 ook inzetten voor andere typen software.

We zijn erg ingenomen met de overeenkomst met Mansystems , aldus Dr. Michael G. Norman, CEO bij Scapa Technologies. Mansystems heeft met zijn service-managementoplossingen een indrukwekkende reputatie opgebouwd in Nederland. We hebben er alle vertrouwen in dat we met Mansystems als partner, organisaties overal in Nederland een unieke oplossing kunnen leveren die hen toegevoegde waarde biedt en aanzienlijk concurrentievoordeel oplevert.

Scapa Technologies en Mansystems vormen een sterke combinatie , zegt Bart Tolen, Chief Technical Officer bij Mansystems. Scapa 3.1 is het belangrijkste test- en prestatieplatform voor Citrix MetaFrame, wat veel van onze klanten gebruiken. Daarnaast ondersteunt Scapa 3.1 een groot aantal technologieën voor klanten die met oplossingen van verschillende leveranciers werken. Mansystems is dé expert op het gebied van service-management in Nederland. De samenwerking met Scapa stelt ons in staat nog betere applicaties af te leveren en onze marktpositie verder uit te bouwen.

Mansystems heeft Scapa 3.1 recent succesvol ingezet bij KPN en ISC (ICT-Service Coöperatie Politie, Justitie en Veiligheid).

(383 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Scapa Technologies
Scapa Technologies is opgericht in 1998 en is gevestigd in Edinburgh, Groot-Brittannië. Scapa Technologies is een onafhankelijke, private softwareleverancier die technologie ontwikkelt voor applicatieprestatie-tests, -diagnose en monitoring. Deze technologie is inzetbaar voor verschillende commerciële softwareoplossingen op meerdere punten in de softwarelevenscyclus.

Met zijn wereldwijde distributie- en resellerpartners in verschillende verticale sectoren, helpt Scapa Technologies organisaties productief en concurrerend te blijven door optimale prestaties van hun IT-systemen te garanderen.

Scapa Test and Performance Platform 3.1 is gebaseerd op het Eclipse Test & Performance Tools Platform, waaraan het bedrijf significante bijdrages heeft geleverd.

Over Mansystems
Mansystems verhoogt de slagvaardigheid van serviceorganisaties door te voorzien in totaaloplossingen voor het optimaliseren van serviceprestaties, het beheren van bedrijfsmiddelen en het flexibel inspelen op veranderende bedrijfsbehoeften.

Mansystems levert software, trainingen en consultancy op het gebied van service-management. Het vlaggenschip van Mansystems is ExpertDesk Service Management. Deze out-of-the-box service-managementapplicatie is ontwikkeld door Mansystems in Nederland en is gebaseerd op ITIL best practices. ExpertDesk is gebaseerd op de flexibele, open en schaalbare Action Request System-technologie van Remedy, waardoor klanten eenvoudig kunnen meeveranderen met de snelle ontwikkelingen binnen hun organisatie.

Klanten van Mansystems zijn onder andere: KPN Telecom, ABN AMRO, Canon, Essent, Rijkswaterstaat, Unilever, KPMG, Sony, T-Systems, en ISC (ICT-Service Coöperatie Politie, Justitie en Veiligheid), Orange en verscheidene universiteiten en ministeries.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien of Viviane Brokerhof bij LEWIS PR.

Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: Mariekev@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com Vivianeb@lewispr.com

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com

Financial Times Top 20 Best Places to Work, 2004
PRWEEK UK Top ten all-sector agency, 2004
PRWEEK US Fastest climbing technology agency, 2004 PRSA Campaign award winner, 2003
Marketing PR Agency of the year finalist, 2003