Ingezonden persbericht


Persbericht

Flitsmeldingen BNR Nieuwsradio via Comsys' SpeechFrame®

Soesterberg, 23 maart 2005 -- BNR Nieuwsradio, de landelijke radiozender met non-stop nieuws, zet sinds kort SpeechFrame® van Comsys in om luisteraars te voorzien van actuele informatie over snelheidscontroles. SpeechFrame® is een interactive voice response- (IVR) en telefonieplatform voor het geautomatiseerd afhandelen van telefoongesprekken. Luisteraars geven via de IVR informatie door over snelheidscontroles, waarna deze informatie volledig automatisch op het scherm van de radiopresentator en de website verschijnt.

Naarmate het aantal luisteraars van BNR Nieuwsradio is gegroeid, is ook het aantal binnenkomende flitsmeldingen toegenomen tot enkele honderden per dag. Om al deze meldingen snel en accuraat te kunnen verwerken, besloot BNR Nieuwsradio dit proces te automatiseren. Met SpeechFrame® komen de meldingen binnen op de server en worden ze automatisch intern en op de website gepubliceerd. Bovendien worden ze voortdurend vernieuwd. De IVR is ingesproken door een van de eigen presentatoren van BNR Nieuwsradio.

Michiel Bicker Caarten, hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio: "We hebben het systeem inmiddels een maand in gebruik en het werkt naar volle tevredenheid. De volgende stap zal zijn om de flitsinformatie te koppelen aan een 0900-nummer, zodat luisteraars te allen tijde de locaties van snelheidscontroles kunnen opvragen en niet meer hoeven te wachten tot die informatie voorbij komt op de radio. Via het telefoonnummer zullen we ook nieuwsitems beschikbaar gaan stellen."

Hans Stapel, manager sales en marketing bij Comsys: "SpeechFrame® combineert de sterke punten van telefonie en web en zorgt zo voor een optimale informatievoorziening aan de luisteraars van BNR Nieuwsradio. Vanwege de flexibele infrastructuur is het gebruik ervan gemakkelijk uit te breiden. Het systeem sluit dan ook goed aan op de toekomstplannen van BNR Nieuwsradio op dit gebied."

Comsys B.V., Laan Blussé van Oud Alblas 2A, Postbus 61, 3769 ZH Soesterberg. Tel. 033 - 445 22 00, e-mail: info@comsys.nl, website: www.comsys.nl.

Over Comsys
Comsys levert, integreert en onderhoudt voice response systemen (IVR's), spraakgestuurde self-service oplossingen, multimedia contact centers en netwerk services. Hiermee richt Comsys zich voornamelijk op handelsondernemingen, service organisaties, financiële instellingen en telecom operators. Comsys heeft ruim 25 jaar ervaring in geautomatiseerde klantencommunicatie en wereldwijd honderden installaties gerealiseerd. Comsys is gevestigd in Soesterberg (Nederland) en heeft nevenvestigingen in Engeland en Duitsland.

Ingezonden persbericht