Ingezonden persbericht

Nieuwe hoofdredacteur: 'Blend magazine wordt dé verrassing van 2005'

AMSTERDAM, 20050323 -- Bladenmaker en schrijver Theo Paijmans is er van overtuigd dat het jonge lifestyleblad Blend magazine in 2005 de grote verrassing wordt onder de tijdschriften. Het vorig jaar gelanceerde magazine heeft met zijn afwijkende formule inmiddels een plek op de schappen veroverd en, niet geheel onbelangrijk, de adverteerders zijn enthousiast.


Het idee achter Blend: herdefinieer lifestyle, loop voorop in plaats van achterna. Kies voor kwaliteit, niet voor de massa. De doelgroep: mensen met meer smaak dan tijd, van 18 tot 35. Het idee bleek levensvatbaar en dat zonder grote marketinginspanningen.

Vanwaar de hoge verwachtingen voor het komende jaar bij de nieuwe hoofdredacteur? Paijmans: 'De redactie van Blend heeft een andere mindset dan de meeste journalisten. Ze voeren op hun eigen smaakkompas, hebben een antenne voor wat groot gaat worden. Daardoor zijn ze in staat daadwerkelijk toonaangevend te zijn en precies dat onderscheidt ons van de andere lifestylebladen.'

Dat betekent overigens niet dat de redactie alleen schrijft over onbekende of obscure bands, films, auteurs of clubs. 'Het gaat om de mix, de 'blend' zo je wil. We brengen items die herkenbaar zíjn en items die herkenbaar wórden.' En zo kan het bijvoorbeeld zijn dat Tara Elders ('Nederlanderse kunstenaars zijn bang geworden, ze passen zelfcensuur toe') en Garbage-zangeres Shirley Manson de cover moeten delen met de onder het grote publiek onbekende schrijver JT Leroy.

Nogmaals Paijmans: 'Blend magazine heeft een stevige basis. We gaan de formule verder versterken en steeds meer lezers gaan ons dit jaar ontdekken. Wij moeten het hebben van originaliteit en kwaliteit en dat is een sterker uitgangspunt dan tijdschriften verkopen door marketing-trucs, sensatie of herkauwen van het bekende.'

Aanvullende informatie:

Theo Paijmans werkte als (algemeen) hoofdredacteur voor PromoTime Publications, KPN, HCC Media en IDG. Daarnaast is hij schrijver van enkele non-fictie boeken, uitgegeven op de Amerikaanse markt.

Het volgende issue van Blend magazine ligt op donderdag 24 maart in de winkels.

Enkele quotes uit het komende issue:

Tara Elders: 'Je kunt aan de kunstenaars van een land aflezen hoe het klimaat is. Er is veel angst, ik denk door wat er aan de hand is, veel mensen zelfcensuur uitoefenen. Ik denk dat dat nog erger is dan censuur die je wordt opgelegd.'

Shirley Manson: 'Het geeft me een raar gevoel als ik lees hoe graag sommige mensen beroemd willen worden. Hoe sterk hun droom is. dat ken ik helemaal niet. Soms voel ik me bijna schuldig dat ik dat nooit gehad heb en wel ben waar ik ben.'

The Bravery: 'Eigenlijk waren we het geluid van 2004, maar toen heeft iedereen ons gemist.'

JT Leroy: 'I am fucking excited by creation. I think everybody is, and why not?'

Blend magazine is een uitgave van Blend.nl en verschijnt 10 maal per jaar.



Ingezonden persbericht