Gemeente Oostzaan

29 maart 2005

-Onderbreking stroomvoorziening
-Commissie Bezwaar- en beroepsschriften
-Vastgestelde verordeningen
-Bezwaarschrift WOZ-beschikking en OZB
-

-Oostzaan versnippert
-Herbestraten Doktersbuurt
-Collectevergunning
---

Onderbreking stroomvoorziening Op woensdag 30 maart is het gemeentehuis (en omgeving) tijdelijk afgesloten van de elektriciteit. Wij verwachten dat deze stroomonderbreking ongeveer een uur gaat duren. Het precieze tijdstip is niet bekend. Alle panden die op 30 maart even zonder stroom zitten, hebben van NUON hierover een brief ontvangen. Tijdens de stroomonderbreking is het gemeentehuis telefonisch niet bereikbaar. Mocht de onderbreking tijdens de openingstijden van het loket Burgerzaken plaatsvinden, dan kunnen wij op dat moment ook geen documenten afleveren. Alvast onze excuses voor het ongemak.


---

Commissie Bezwaar- en beroepsschriften Maandag 4 april is er een hoorzitting van de externe commissie bezwaar- en beroepsschriften. Deze commissie adviseert het college bij besluiten over bezwaar- en beroepsschriften. Op de agenda staat:
* 19:45 uur Bezwaarschriften tegen sloopvergunning windturbinemast Kolkweg Deze hoorzitting is openbaar en wordt gehouden in het Griffiegebouw, Kerkbuurt 26 te Oostzaan.


---

Vastgestelde verordeningen
* Tijdens de Raadsvergadering van 14 maart 2005 heeft de gemeenteraad de Algemene Plaatselijke Verordening 2005 vastgesteld. Dit besluit treedt op 6 april 2005 in werking (art.139 Gemeentewet). Tegen de APV kunt u geen bezwaar maken of beroep instellen omdat de APV een algemeen verbindend voorschrift is (artikel 8:2 van de Awb). Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. W. van Twuijver, telefoon 075 - 684 7744.
* Op 14 maart 2005 heeft de gemeenteraad de Boeteverordening WIN vastgesteld die samenhangt met de Wet Werk en Bijstand. Deze verordening biedt de gemeente handvatten om toe te kunnen zien op de inburgeringsplicht. De verordening ligt ter inzage in het gemeentehuis.

* Burgemeester en wethouders hebben op 15 maart 2005 de Verordening sociaal-medische indicatie Oostzaan 2005 vastgesteld. Deze verordening biedt in bepaalde gevallen de mogelijkheid op een bijdrage van de gemeente voor de opvang van kinderen als er sprake is van een sociaal-medische indicatie. Bekostiging door de gemeente is alleen mogelijk als er geen andere voorliggende voorziening is. De verordening treedt in werking op 1 april 2005 en ligt ter inzage in het gemeentehuis.


---

Bezwaarschrift WOZ-beschikking en OZB Onlangs heeft u (op één formulier) een WOZ-beschikking en OZB/rioolrecht-aanslag ontvangen. Hiertegen kunt u bezwaar maken. De bezwaartermijn loopt tot 11 april 2005. Alle bezwaren die later binnen komen, worden niet ontvankelijk verklaard. Alvorens bezwaar te maken, adviseren wij u eerst de belastingwijzer te lezen.


---

Terug naar boven

---

Oostzaan versnippert
Als service voor de inwoners van Oostzaan, kunt u op 11 en 12 april uw takken en/of snoeiafval laten versnipperen. Als u hiervan gebruik wilt maken, moet aan een aantal voorwaarden worden voldaan, zoals takken los aanbieden, maar wel in één richting leggen. Er mogen geen wortels of snijbloemen of losse bladeren tussen zitten (alleen houtgewassen) en de maximale aan te leveren hoeveelheid is 1m³ met een maximale dikte van 15 centimeter. Plaats het hout zo dat de machine, ongeveer 2 meter breed, makkelijk bij het afval kan komen. Als er niemand aanwezig is, moet het duidelijk zijn waar de takken liggen. De snippers worden op uw erf gedeponeerd, zodat u ze in uw tuin kunt verwerken of in uw GFT-container of compostvat kunt doen. Er wordt niets meegenomen. Op 11 april start het versnipperen en dat gaat door zolang de werkzaamheden duren. We kunnen helaas niet aangeven wanneer er bij een bepaald huisadres versnipperd wordt. Dit is afhankelijk van het aanbod. U kunt zich aanmelden door de bon uit Kompas in te vullen (vergeet niet uw postcode op te schrijven) en op te sturen naar sector Grondgebiedzaken, Postbus 15, 1510 AA Oostzaan. Deze dient uiterlijk 6 april 2005 in ons bezit te zijn. Aanmeldingen na deze datum worden niet meer in behandeling genomen.

Terug naar boven

---

Herbestraten Doktersbuurt Maandag 4 april starten we met het opnieuw bestraten van de Doktersbuurt.
We beginnen met de Dr.deBoerstraatvanafdeBartelJacobszstraat richting Dr. Scharffstraat. Bij alle straten werken we met nieuwe materialen.
Ook brengen we op een aantal kruisingen verhoogde plateaus aan om de snelheid op deze plaatsen te verminderen. Bij deze maatregelen houden we er rekening mee dat de wielerronde goed mogelijk blijft. De werkzaamheden voeren we in delen uit. Hiervoor sluiten we telkens een deel van de straat tussen twee kruisingen af. Tijdens het herbestraten van de rijbaan kunt u tijdelijk niet met de auto bij de woningen komen. Wel blijven de woningen per fiets en lopend bereikbaar.
De werkzaamheden duren per deel van de straat ongeveer 4 weken. Begin juli 2005 is de hele doktersbuurt opnieuw bestraat. Voor meer informatie kunt u terecht bij A.J. Voorn of M.A. van Dissel, 075 6847731.

Terug naar boven

---

Collectevergunning
Van 3 t/m 9 april collecteert Simavi.

Terug naar boven