Ingezonden persbericht



Persbericht

Topmanagers krijgen voetbaltraining van Foeke Booy in de Nationale Sportweek

Utrecht, 29 maart 2005 -- Vanmiddag kwamen zestien topmanagers uit het bedrijfsleven in beweging op het voetbalveld. FC Utrecht trainer Foeke Booy gaf hen samen met een deel van de selectie van FC Utrecht een voetbaltraining in stadion Galgenwaard in Utrecht. De voetbalclinic met Foeke Booy is een van de meer dan duizend activiteiten die plaatsvinden in het kader van de Nationale Sportweek, die loopt van 25 maart tot en met 3 april.

Voetbalclinic
Na de korte introductie van assistent-trainer John van Loen startte de voetbalclinic. De clinic bestond uit vijf onderdelen: penalty schieten, 10 meter sprint, prijsschieten, slalom en een mikspel. De topmanagers deden hun uiterste best om zo goed mogelijk te scoren op alle onderdelen. Vooral bij het penalty schieten werd er flink gescoord. De 10 meter sprint werd door de topmanagers gelopen in een gemiddelde tijd van 2.57 seconden. De gemiddelde FC Utrecht speler doet dat in minder dan 1.70 seconden.

Sport en bedrijfsleven
De sport en het bedrijfsleven hebben veel gemeen. Volgens Anton Sanders, algemeen directeur van Beter draait het zowel bij sport als het bedrijfsleven om teamspirit. 'Alleen met een goed team kan je goed scoren. En het is helemaal geweldig dat ik vandaag -- als groot PSV-fan - in stadion Galgenwaard een doelpunt tegen Joost Terol heb gescoord.' Ook Foeke Booy onderstreept dit: 'Net als in het bedrijfsleven gaat het bij voetbal om teamwork, topprestaties en werken onder druk. Daarom is het goed dat de sport en het bedrijfsleven elkaar opzoeken en van elkaar leren. Zeker tijdens de Nationale Sportweek, die wij als FC Utrecht natuurlijk enthousiast ondersteunen.'

Nationale Sportweek
De Nationale Sportweek, die loopt van 25 maart t/m 3 april heeft als doel het voordeel van sport en bewegen breed onder de aandacht te brengen van het Nederlandse publiek en te laten zien dat sport goed én leuk voor je is. Tijdens deze week vinden in het hele land meer dan duizend wedstrijden, toernooien, demonstraties en kennismakingslessen in alle takken van sport plaats. De Nationale Sportweek is een initiatief van NOC*NSF, KVLO (Koninklijke Vereniging van Leraren Lichamelijke Opvoeding), LC (Nederlands instituut voor lokale sport en recreatie), Mitex (de brancheorganisatie van ondernemers in de mode-, sport- en schoenendetailhandel) en FGHS (de branchevereniging van sportleveranciers). McDonald's is hoofdsponsor. Een overzicht van alle activiteiten tijdens de Nationale Sportweek is te vinden op www.nationalesportweek.nl.

McDonald's en sport
McDonald's is dit jaar voor de tweede keer hoofdsponsor van de Nationale Sportweek. De sponsoring van de Nationale Sportweek is voor McDonald's een logische stap. Sporten staat voor plezier en een bewuste leefstijl, en dat is precies waar ook McDonald's veel waarde aan hecht. Al jaren sponsort McDonald's (inter)nationale sportevenementen als het EK en WK voetbal en de Olympische Spelen, maar ook plaatselijke sportverenigingen. De sponsoring van de Nationale Sportweek sluit hier prima bij aan.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =



Ingezonden persbericht