Gemeente Ambt Montfort


Wijziging subsidieverordening

De gemeenteraad heeft op 24 maart 2005 een aantal wijzigingen van de algemene subsidieverordening gemeente Ambt Montfort vastgesteld.

Opgemerkt zij dat de verschuiving van bevoegdheden van de raad naar het college voortkomt uit het principe van dualisering. De gemeentelijke bestuursbevoegdheden worden zo veel mogelijk bij het college geconcentreerd, de raad heeft een controlerende en kaderstellende taak. Een aantal artikelen in de huidige algemene subsidieverordening kunnen derhalve hieruit verwijderd worden. Het handelt hierbij concreet om die artikelen waarin gesteld wordt dat burgemeester en wethouders advies kunnen inwinnen bij een commissie ( lid 2 van artikel 6, hoofdstuk 2 en lid 4, artikel 9 van hoofdstuk 3). Tevens zijn dienovereenkomstig geschrapt een paar zinsdelen in de algemene toelichting bij de verordening. Naast deze wijzigingen zijn er ook nog andere tekstuele aanpassingen noodzakelijk. Gekozen is om aan te sluiten bij de terminologie van de duale Gemeentewet. De totale verordening is ten aanzien hiervan opgeschoond. De raad heeft ook ingestemd met wijziging van artikel 4, artikel 1, hoofdstuk 1 van de verordening, betreffende het wonen van leden/deelnemers in de gemeente, alsmede het daadwerkelijk ín de gemeente Ambt Montfort gevestigd zijn van instellingen. Op deze wijze wordt gegarandeerd dat de subsidie ten goede komt aan de doelgroepen van het subsidiebeleid.

Deze wijzingen van de verordening treden in werking op de achtste dag na de bekendmaking. De bekendmaking heeft plaatsgevonden op 1 april 2005 door opneming van het besluit in een algemeen verkrijgbaar register van geldende verordeningen en regelingen van het openbaar register van de afdeling Bewonerszaken onder nummer D 08 , 2^de wijziging.

De registers liggen ter inzage in het gemeentehuis, Schaapsweg 20 te St. Odiliënberg.
Een ieder kan op verzoek tegen betaling van een bedrag aan leges afschriften krijgen van de genoemde besluiten.