Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

TOSHIBA TEC breidt Europees Software Center of Competence uit

Sterk commitment richting de retailmarkten binnen de EU met goede ondersteuning van bestaande systemen, .NET en Linux oplossingen

AMERSFOORT, 5 april 2005 - TOSHIBA TEC Europe, toonaangevend leverancier van oplossingen voor winkelautomatisering en barcode printing, zal haar investeringen en werkgelegenheid vergroten in Europa, waar de infrastructuur binnen de belangrijkste industrieën steeds duidelijker wordt. TOSHIBA TEC zal nog dit jaar haar vooraanstaande centrum voor softwareontwikkeling, testen en trainingen in Amersfoort verder uitbreiden.

In het Europees Software Center of Competence (CoC) in Amersfoort worden industriële kennis en expertise op het gebied van ontwikkeling verenigd voor lokale oplossingen op maat. Gebundelde deskundigheid maakt de ontwikkeling mogelijk van up-to-date en doeltreffende oplossingen die tegemoet komen aan de groeiende behoeften van klanten uit de retailsector.

Noboru Hirokawa, General Manager, geeft samen met Leo Verwaal en Jan Blotenburg, Product Planning Manager, leiding aan een team van twintig software-experts. Het Europese centrum in Amersfoort is gekoppeld aan het Ohito Product Development Center, dat zo'n honderd kilometer ten zuiden van Tokyo is gevestigd. Het Europees centrum kan tevens gebruikmaken van de kennis van veertig Europese softwareontwikkelaars die beschikken over locale klantgerichte deskundigheid.

Het Europese Software Center of Competence maakt deel uit van TOSHIBA TEC's wereldwijde uitbreidings- en wervingsplannen met als doel vooruit te lopen op de voorziene industriële groei.

TOSHIBA TEC storeMate® POS, onlangs gepresenteerd als meest complete oplossing voor winkelautomatisering werd ontworpen en ontwikkeld in Amersfoort. TOSHIBA TEC's wereldwijde paradepaardje in winkelautomatisering draait zowel onder .NET ® als Linux met ondersteuning van regionale marktbehoeften.

Naast softwareontwikkeling, zal het Europese centrum uitgebreide, complete mogelijkheden bieden voor systeemtesten van vooruitstrevende oplossingen zodat deze oplossingen sneller aan regionale klanten kunnen worden aangeboden.

Het CoC werkt nauw samen met retailers om hun investeringen in bestaande POS-oplossingen veilig te stellen. Software raakt gedateerd wanneer het niet kan worden aangepast en niet evolueert. Retailers die bestaande POS-systemen gebruiken werken samen met het Europese CoC om te bepalen welke essentiële systemen vervangen moeten worden en welke succesvol kunnen worden gemoderniseerd.

Taylor Smith, Senior Retail analist bij marktonderzoeksbureau VDC verklaarde in een recente White Paper: "Er wordt verwacht dat de groei op korte termijn (in 2006) sterker zal zijn dan de langetermijngroei omdat de detailhandel sterk investeert in traditionele POS-systemen zoals POS-terminals, barcode scanners, ticketprinters, en betaalterminals. Als gevolg van verouderde systemen, extra functionele behoeften en recente economische moeilijkheden, wordt verwacht dat retailers zullen investeren in deze basissystemen alvorens zij gaan experimenteren met nieuwe oplossingen.

Anderzijds, zal langetermijngroei (van 2006 tot 2008) worden gestimuleerd door het gebruik van nieuwe technologieën zoals ESL systemen, RFID, en de zelfscankassa. Na investeringen in traditionele POS-systemen in de komende drie jaren, zal de detailhandel zich richten tot deze nieuwe technologieën voor toegevoegde efficiëntie, meer transparantie in de supply chain en grotere klantentevredenheid."

Manabu Niwase, European Product & Marketing Director verklaart: "Ons belangrijkste doel is de retailindustrie in Europa de beste oplossingen te bieden. Ons 'Voice of the Customer' programma, onderdeel van de prestigieuze SixSigma methodologie, maakt integraal deel uit van de doelstellingen van het CoC. De ondersteuning van RFID aan logistieke zijde en als praktisch winkelinstrument voor de klant zijn twee voorbeelden van de huidige activiteiten van het CoC die gebruiksvriendelijk zijn en met flexibele connectiveit ingebouwd in de hardware."

TOSHIBA TEC's focus op Europa als voornaamste groeimarkt mag worden beschouwd als een drijfveer voor verdere uitbreiding van het Europese Software Centrum.

Microsoft, .NET zijn gedeponeerde handelsmerken van Microsoft Corp. in de Verenigde Staten en/of andere landen.

TOSHIBA TEC, storeMate POS zijn gedeponeerde handelsmerken van TOSHIBA TEC Corp.

De namen van in dit bericht vermeldde organisaties en producten kunnen handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaars.

Over TOSHIBA TEC

TOSHIBA TEC Europe is een toonaangevende producent van informatiesystemen voor de retail en de industrie. Haar productontwikkeling is erop gericht te anticiperen en in te spelen op potentiële behoeften van klanten. Dat resulteert in producten die de eindgebruiker een grote toegevoegde waarde opleveren. TOSHIBA TEC Europe is een leverancier van totaaloplossingen: van consulting en systeemontwerp tot systeeminstallatie, bediening en onderhoud van point-of-salesytemen (POS), kassa's, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen.

Als onderdeel van TOSHIBA TEC Corporation beschikt TOSHIBA TEC Europe over de financiële stabiliteit van een van de meest vooraanstaande technologieconcerns ter wereld. Tegelijkertijd biedt het zijn klanten een service en efficiëntie op hoog niveau, die meestal geassocieerd worden met kleinere bedrijven. TOSHIBA TEC Corporation heeft een wereldwijde omzet van 355 miljard yen en telt 72 kantoren die samen meer dan 13 000 mensen tewerk stellen. TOSHIBA Corporation is de meerderheidsaandeelhouder van TOSHIBA TEC, en biedt het de ondersteuning van een toonaangevende wereldwijde organisatie met een sterke aanwezigheid in vier continenten.



Ingezonden persbericht