Ingezonden persbericht

Sikkens Bouwverven laat kleur beleven

AMSTERDAM, 20050314 -- Sikkens Bouwverven wil de beleving van kleur meer toegankelijk maken voor haar relaties. De eerste nieuwe tools die vanuit deze gedachte zijn ontwikkeld betreffen de Color Reflections en de revolutionaire gebruiksvorm van de 4041 waaier. Met deze middelen wordt nog concreter invulling wordt gegeven aan "teamwork met Sikkens". Het nieuwe symbool 'The Right Color' staat voor alle innovatieve middelen die Sikkens ontwikkelt om kleurgebruik persoonlijk te laten beleven en eigen inbreng te stimuleren.


Vanuit deze nieuwe benadering heeft Sikkens Misteli Belevingscommunicatie gevraagd een belevingsconcept te ontwikkelen waarin kleur beleefd kan worden. Het resultaat is Color Reflections. Met 'Color Reflections' biedt Sikkens een rondgang aan, waarin schilders en architecten kleur aan den lijve ondervinden.

Color Reflections
In de Color Reflections ervaart de bezoeker steeds een andere reflectie van kleur. De bezoeker kan fysiek en praktisch ondergaan wat de werking van kleur is. Hij kan het product werkelijk zelf ervaren door in de wereld van kleur te stappen. De rondgang wordt ondersteund door inspirerende overpeinzingen 'reflecties' over de werking van kleur. De bezoeker wordt uitgenodigd om zelf actief deel te nemen. Om zo de vierde dimensie van kleur te ontdekken. Color Reflections bestaat uit vijf ruimtes met elk een eigen karakter. Zo kunnen de aanwezigen in de kamers zelf de reflectie van kleur beïnvloeden, door beweging te brengen in kleuren. Ze laten zich bedriegen door kleuren door al hun zintuigen te gebruiken. Of ze activeren licht om keuze te maken in de kleurwerking die men wil ervaren.

Sikkens visie op kleur
Sikkens visie op kleur is onveranderd: kleur is meer dan kleur alleen, met kleur kun je bouwen. Om dit nog eens te onderstrepen wordt in Color Reflections naast de esthetische, de technische (duurzaamheid) en de tastbare (structuren) aspecten van kleur een vierde dimensie onder de aandacht gebracht: een sensitieve laag die niet fysiek aanwezig is, maar wel beleefd kan worden.

Zelf beleven
Tijdens de Internationale Bouwbeurs in de Jaarbeurs in Utrecht is Color Reflections door 2000 schilders en architecten bezocht. Color Reflections staat van 6 tot en met 9 april op Farbe in Keulen. Daarna wordt Color Reflections overgebracht naar een vaste plaats bij Akzo Nobel Decorative Coatings in Sassenheim. Schilders, architecten en andere kleurliefhebbers kunnen op afspraak Color Reflections bezoeken.

Over Misteli Belevingscommunicatie
Color Reflections is ontwikkeld en gerealiseerd door Misteli Belevingscommunicatie. Dit bureau houdt zich bezig met strategie- en conceptontwikkeling voor bedrijfsleven, overheid en musea op het gebied van belevingscommunicatie. Daarbij draait het om het creëren van contactmomenten die het merk (lees product, dienst of organisatie) en de wereld daarachter dichter bij de doelgroep brengt. Misteli Belevingscommunicatie ontwikkelt hiervoor uiteenlopende (innovatieve) communicatiemiddelen waarmee merken tot leven komen en doelgroepen direct in contact komen met het merk.

Véronique Misteli (creative director) benadrukt dat het bureau de identiteit van de organisatie of de boodschap als uitgangspunt neemt voor het realiseren van belevingsprojecten. Hiermee onderscheidt Misteli Belevingscommunicatie zich van andere bureaus. Het resultaat is dan ook dat de doelgroep werkelijk een leerzame en unieke beleving ondergaat. En dat de band tussen doelgroep en organisatie versterkt wordt.

Misteli Belevingscommunicatie ontwikkelt belevingsconcepten en voert deze uit voor o.a.: Havenbedrijf Rotterdam, Kids Adventure; Belasting & Douane Museum, De Smokkeltrip; Dekker Chrysanten, huisstijl en printuitingen, Stedelijk Museum Alkmaar,Drebbel's Onderwater Wonder; Informatiecentrum Kop van Zuid; Ministerie van V & W / NS Cargo, The track of time.




Ingezonden persbericht