Ingezonden persbericht


Persbericht

Investeren in RFID van groot belang voor Europees kanaal

~ 60 procent van auto ID-resellers ziet gebrek aan technologische kennis als belangrijkste hindernis bij aanbieden RFID ~

6 april 2005 - Bijna negen van de tien (89 procent) van de Europese resellers die gespecialiseerd zijn in automatische identificatietechnologie (auto ID) is van mening dat het van groot belang is te investeren in de nieuwe 'tracking en tracing'-technologie RFID. 80 procent van de ondervraagde bedrijven is bovendien van plan in de komende twee jaar deel te nemen aan een RFID-(pilot)project.

Dit blijkt uit een onderzoek onder Europese resellers van automatische identificatieoplossingen door Hand Held Products, een toonaangevende producent van op imaging-techniek gebaseerde mobiele oplossingen voor gegevensverzameling.

De ondervraagde resellers zien echter wel enkele grote uitdagingen wanneer zij RFID-oplossingen toe willen voegen aan hun portfolio. 60 procent van de respondenten ziet technologische kennis als de belangrijkste hindernis, gevolgd door het gebrek aan standaarden (22 procent). 14 procent van de geïnterviewde resellers zag het aangaan van nieuwe samenwerkingen als grootste uitdaging. Opvallend genoeg zag geen van de respondenten de hoge investeringen als de belangrijkste horde, hoewel de kosten van RFID-tags nog steeds relatief hoog zijn en bovendien een aanzienlijke investering in readers en infrastructuur moet worden gedaan.

Dit onderzoek was bedoeld om een idee te krijgen van hoe resellers de toekomst van RFID zien. De resultaten laten zien dat onze huidige strategie juist is. Imaging is onze kerncompetentie en vormt de basis van al onze oplossingen. We bieden echter ook RFID-mogelijkheden in purpose build, high end-oplossingen om de additionele voordelen die deze technologie biedt te benutten , aldus Roel Vreeburg, managing director EMEA van Hand Held Products.

We denken dat RFID veel waarde kan toevoegen aan bestaande technologieën zoals imaging; niet alleen op container- en palletniveau, maar in de toekomst ook op verpakkings- en itemniveau. Zowel resellers als hun klanten zien technologische kennis echter nog als een grote uitdaging wanneer ze deze nieuwe technologie willen verkopen of implementeren. Samen met onze resellers willen wij de markt informeren over de verschillende mogelijkheden en ervoor zorgen dat de nieuwste technologische ontwikkelingen maximaal worden benut , voegde Vreeburg toe.

(348 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Hand Held Products
Hand Held Products is een toonaangevende producent van op imaging-techniek gebaseerde mobiele oplossingen voor gegevensverzameling voor mobiele en draadloze applicaties en applicaties voor transactieverwerking, zoals barcodescanners, mobiele computers en transactieterminals.

Hand Held Products, een innovator op het gebied van data capturingproducten en -oplossingen, introduceerde in 1972 de eerste handheld barcode leespenscanner met commerciële potentie ter wereld. Sindsdien heeft het bedrijf baanbrekende en innovatieve producten op het gebied van barcode scanning op de markt gebracht, zoals lineaire en area imagers en image engines, de mogelijkheid om automatisch de juiste barcodesymbologie te selecteren, geavanceerde lineaire en 2D decoderingsalgoritmen en de eerste 2D-geschikte draagbare dataterminal ter wereld.

Hand Held Products klantgerichtheid en zijn sterke wereldwijde partnernetwerk hebben geleid tot een indrukwekkende klantenlijst. Hand Held Products mag vele bedrijven in de mobiele en industriële sector en de detailhandel tot zijn klantenkring rekenen, waaronder The United States Postal Service, Heineken, Deutsche Bahn, Federal Express, Coca-Cola en Continental Airlines.

Hand Held Products is een particulier bedrijf en heeft wereldwijd meer dan 565 medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Amerikaanse Skaneateles Falls. Het Europese hoofdkantoor staat in Eindhoven. Hand Held Products heeft tevens kantoren in Engeland, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Spanje, China (Hongkong), Japan, Brazilië, de Verenigde Staten en Mexico.

Voor verder persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Viviane Brokerhof bij LEWIS, het IT PR bureau: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: vivianeb@lewispr.com http://www.lewispr.com

All product and service names mentioned herein may be the trademarks of their respective owners.

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com