Ingezonden persbericht


Persbericht

Universal Electronics gaat in zee met Newtel Essence en Trinicom

Wilp, 6 april 2005 -- Universal Electronics, producent van universele afstandsbedieningen en infrarood technologieën, gaat de afhandeling van haar klantcontacten verder professionaliseren met de technologie van Newtel Essence (tot voor kort Brickworks) en Trinicom. Door met name de informatievoorziening via het internet sterk te verbeteren met het Trinicom eService Center(TM), verwacht Universal Electronics de klanttevredenheid te kunnen verhogen.

Sinds medio 2004 zijn Trinicom en Newtel Essence partners, waarbij Newtel Essence bij haar klanten het eService Center(TM) van Trinicom inzet voor web selfservice, e-mail response management en agent support. Ook Universal Electronics gaat alledrie de modules van het eService Center(TM) inzetten. Zo zal niet alleen de informatievoorziening via internet verbeteren maar ook de bereikbaarheid van het callcenter, dat telefoongesprekken en e-mails vanuit heel Europa afhandelt. Het callcenter, Universal Electronics' Active Support, besteedt haar diensten op het gebied van klantinteractie ook uit aan derden. Deze externe partijen zullen nu eveneens van het eService Center(TM) kunnen profiteren.

De keuze voor Newtel Essence / Trinicom - uit meer dan twintig onderzochte leveranciers - had een aantal redenen. Menno Buys, Senior Director bij Universal Electronics: "Veel systemen hebben zich van een klassieke telefonieapplicatie ontwikkeld tot een webapplicatie. Het eService Center(TM) heeft zich juist andersom geëvalueerd en onderscheidt zich daardoor met een moderne insteek. Daarnaast vonden we het een groot voordeel dat we alle contactkanalen met één pakket kunnen afhandelen: telefonie, e-mail, internet en in de toekomst wellicht ook chat. Een derde belangrijke reden was, dat Newtel Essence ook reseller is van ons telefonieplatform Interactive Intelligence. Dit resulteert in een naadloze integratie."

Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "De aanleidingen voor onze klanten om te kiezen voor web selfservice variëren zeer. Bij sommige bedrijven is er sprake van een ontoelaatbare slechte bereikbaarheid van de afdeling klantenservice. Maar er zijn ook bedrijven die simpelweg de mogelijkheden van het internet willen benutten om hun dienstverlening te optimaliseren. Voor Universal Electronics geldt dat laatste. Met het eService Center(TM) heeft de organisatie nu het juiste gereedschap in handen om die doelstelling te bereiken."

Universal Electronics neemt het eService Center(TM) dit voorjaar in gebruik. In eerste instantie alleen in het Engels, maar andere talen (waaronder Duits, Spaans en Nederlands) zullen snel daarna volgen.

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, Thales, Stichting Korrelatie, FBTO en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over Universal Electronics
Universal Electronics Inc. (UEIC) is een aan de NASDAQ genoteerd bedrijf met haar hoodkantoor in Zuid Californië. UEIC produceert voorgeprogrammeerde en gebruiksvriendelijke universele afstandsbedieningen, welke met name bedoeld zijn voor de consumenten electronica markt. Daarnaast houdt het bedrijf zich bezig met de ontwikkeling van diverse draadloze infrarood technologieën, zoals touch screen afstandsbedieningen. UEIC verleent tevens haar licenties van haar gepattenteerde technologiëen en producten aan kabelbedrijven, private-label klanten en producten van consumenten electronica. Universal Electronics BV, gevestigd in Enschede, is het hoofdkantoor van waaruit de wereldwijde retail activiteiten, alsmede de Europese business-to-business activiteiten plaatsvinden. Na oprichting in 1992 is Universal Electronics BV uitgegroeid tot de wereldmarktleider in verkoop van universele afstandsbedieningen, onder de merknaam ONE FOR ALL. Tot op heden zijn er wereldwijd meer dan 130 miljoen universele afstandsbedieningen verkocht, welke zijn voorzien van de UEI technologie. Voor meer informatie zie: www.uei.com.

Over Newtel Essence
Newtel Essence is een Nederlands bedrijf dat zich in de Benelux richt op organisaties die hun kennis over en communicatie met hun klanten en/of zakenpartners willen optimaliseren. System Integrator Newtel Essence combineert in haar klantcontactmanagement oplossingen zowel data- als telecommunicatietechnologie. Service en security spelen hierbij een belangrijke rol. Newtel Essence heeft in de eerste helft van 2005 de bedrijven ip-com en Brickworks overgenomen. De toevoeging van de twee bedrijven aan de organisatie van Newtel Essence, maakt Newtel Essence tot absoluut marktleider in de contact center markt. Newtel Essence levert als enige in de markt een totale oplossing op het gebied van IP-telefonie, klantcontactmanagement, CRM, selfservice, netwerken en security. Newtel Essence ondersteunt haar opdrachtgevers met advies, integratie en implementatie, opleidingen en onderhoud. Newtel Essence heeft een samenwerkingsovereenkomst met o.a. Avaya, Cisco, Foundry Networks, Genesys, Interactive Intelligence en Microsoft CRM.