TOPTICKETLINE



Schiphol-Rijk, 6 april 2005

Sensation dance events snel en efficiënt uitverkocht

Geen slaapzakken en rijen wachtenden. De kaartverkoop voor de komende dance events Sensation Black en Sensation White is voor het eerst volledig via internet en call centra verlopen. Hiervoor werd samengewerkt met TicketOnline, het nieuwste label van TopTicketLine. TicketOnline richt zich op de jongerenmarkt en onderscheidt zich door extra service en een scherpe bespreekvergoeding.

Het nieuwe verkoopkanaal voorziet aantoonbaar in een behoefte: enkele uren na de opening van de verkoop - afgelopen vrijdag om 12 uur 's nachts - was Sensation White tot op de laatste kaart uitverkocht.

Ruim 60% van de tickets werd via internet aangeschaft. Voor Sensation Black dat traditioneel iets later uitverkocht raakt, is nog een beperkt aantal tickets beschikbaar. De verwachting is dat ook Sensation Black binnen enkele dagen uitverkocht zal zijn.

De toegangscontrole voor beide events verloopt door middel van een barcode. Hiermee wordt voorkomen dat mensen met gestolen of vervalste tickets toegang krijgen tot de evenementen. TicketOnline voert actief beleid om zwarthandel tegen te gaan en heeft voor Sensation Black en Sensation White inmiddels een aantal zwarthandelaren geïdentificeerd.

TicketOnline biedt tickets voor Sensation zowel telefonisch (0900-3006000, 45cpm) als via internet (www.ticketonline.nl) aan. Het is een label van TopTicketLine dat een van de toonaangevende bedrijven is op het gebied van kaartverkoop voor live entertainment, sport, thema-parken, hotel- en restaurantarrangementen. TopTicketLine biedt kaarten aan via geavanceerde eigen call centra, internet, sms en fysieke distributiekantoren. Het bedrijf is onderdeel van Joop van den Ende's internationale live entertainmentonderneming Stage Holding en heeft vestigingen in Nederland, Duitsland, Rusland (Moskou) en Spanje (Madrid).

Noot voor de redactie,