Roto Smeets de Boer NV

PERSBERICHT


- Winst over 1e kwartaal gelijk aan vorig jaar
- Vervreemding PlantijnCasparie op schema
- Onderzoek naar beursexit

RSDB zal naar verwachting de eerste drie maanden van het boekjaar 2005 op hetzelfde niveau afsluiten als vorig jaar. In de onderscheiden marktsegmenten blijft in de volle breedte sprake van terughoudendheid. In combinatie met een ruim capaciteitsaanbod leidt dit tot een aanhoudende prijsdruk. De negatieve invloed hiervan op de resultaatontwikkeling werd gecompenseerd door kostenbesparingen en productiviteitstijging. Gegeven de onzekerheden in de markt blijft het te vroeg om uitspraken te doen over de resultaatontwikkeling op jaarbasis.

Het vormgeven aan het ondernemingsmodel met de twee businesslines Print Productions en Marketing Communications verloopt volgens plan. Ditzelfde geldt voor de onderhandelingen in het kader van de in oktober 2004 aangekondigde vervreemding van de vellendrukactiviteiten van PlantijnCasparie.

De komende maanden zal onderzoek worden gedaan in hoeverre, ten behoeve van de continuïteit en een gezonde ontwikkeling van Print Productions en Marketing Communications, een eigendomsstructuur, onder bepaalde modaliteiten, buiten de publieke beursomgeving hiertoe meer mogelijkheden biedt.

Deze mededelingen zijn gedaan door Hans de Jong, voorzitter van de Raad van Bestuur, tijdens de hedenmiddag gehouden jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders van RSDB.

Hilversum, 6 april 2005

ROTO SMEETS DE BOER NV
Raad van Bestuur

Profiel
Roto Smeets De Boer NV - RSDB - is opgenomen in de notering van Euronext als NextPrime onderneming met Amsterdam als marktingang. RSDB is een organisatie van dienstverlenende ondernemingen die de communicatie-uitingen van haar opdrachtgevers - met toegevoegde waarde - omzet in gedrukte en multimediale producties. Deze ondernemingen zijn ondergebracht in twee business lines: Print Productions - gericht op het efficiënt vervaardigen van 'full service' rotatiedrukwerk, en Marketing Communications - gericht op het optimaal faciliteren van het 'eigen communicatiekanaal' van opdrachtgevers door middel van effectieve, cross-media communicatieconcepten.