OXXIO

Tam Tam realiseert nieuwe site van Oxxio

Vanaf 5 april 2005 zijn Energiebedrijf.com, Durion en Evolta samengegaan onder de nieuwe naam Oxxio. . In haar mediacampagne zet Oxxio zichzelf zeer duidelijk op de kaart: Oxxio; dezelfde energie goedkoper. Zo blijft Oxxio de grote drie (ENECO, ESSENT en NUON) onder druk zetten met scherpe prijzen voor groene stroom en voor gas.

De nieuwe website (www.oxxio.nl) speelt een belangrijke rol in de activiteiten van Oxxio: van verkooptool tot 'service centre' tot vraagbaak. Tam Tam ontwikkelde de website (design en techniek) die gelijktijdig met de mediacampagne gelanceerd is.

Voor Oxxio speelt multi-channel-marketing direct een rol. Het bedrijf wil via ieder denkbaar kanaal (tv, web, print) hetzelfde gevoel oproepen en vooral herkenbaar en onderscheidend zijn.

Oxxio richt zich op het aanbieden van goedkope energie. Op de website die Tam Tam ontwikkelde, berekenen (potentiële) klanten zelf direct het percentage dat zij besparen met een overstap naar Oxxio.

Een belangrijk middel om de prijzen zeer aantrekkelijk te houden is het self-service-principe. Via de website kunnen klanten van Oxxio (bijna) alles regelen: aanmelden, verhuizingen doorgeven, vragen stellen, persoonlijke gegevens wijzigen, enzovoort.

Intranet
Tam Tam verzorgt ook het intranet van Oxxio. Het intranet sluit aan bij de nieuwe huisstijl en is herkenbaar voor alle Oxxio medewerkers. Naast inhoudelijke- en persooneelsinformatie geeft het intranet een actueel beeld van de mediacampagne, zodat medewerkers weten welke activiteiten er zijn. Evenals de website is het Oxxio intranet op 5 april gelanceerd.

Technologie
Voor het succesvol realiseren van deze oplossingen heeft Tam Tam gebruik gemaakt van Microsoft Content Management Server en Microsoft SharePoint Portal Server 2003.

Voor redactie,