OXXIO
Tam Tam realiseert nieuwe site van Oxxio
Vanaf 5 april 2005 zijn Energiebedrijf.com, Durion en Evolta
samengegaan onder de nieuwe naam Oxxio. . In haar mediacampagne zet
Oxxio zichzelf zeer duidelijk op de kaart: Oxxio; dezelfde energie
goedkoper. Zo blijft Oxxio de grote drie (ENECO, ESSENT en NUON) onder
druk zetten met scherpe prijzen voor groene stroom en voor gas.
De nieuwe website (www.oxxio.nl) speelt een belangrijke rol in de
activiteiten van Oxxio: van verkooptool tot 'service centre' tot
vraagbaak. Tam Tam ontwikkelde de website (design en techniek) die
gelijktijdig met de mediacampagne gelanceerd is.
Voor Oxxio speelt multi-channel-marketing direct een rol. Het bedrijf
wil via ieder denkbaar kanaal (tv, web, print) hetzelfde gevoel
oproepen en vooral herkenbaar en onderscheidend zijn.
Oxxio richt zich op het aanbieden van goedkope energie. Op de website
die Tam Tam ontwikkelde, berekenen (potentiële) klanten zelf direct
het percentage dat zij besparen met een overstap naar Oxxio.
Een belangrijk middel om de prijzen zeer aantrekkelijk te houden is
het self-service-principe. Via de website kunnen klanten van Oxxio
(bijna) alles regelen: aanmelden, verhuizingen doorgeven, vragen
stellen, persoonlijke gegevens wijzigen, enzovoort.
Intranet
Tam Tam verzorgt ook het intranet van Oxxio. Het intranet sluit aan
bij de nieuwe huisstijl en is herkenbaar voor alle Oxxio medewerkers.
Naast inhoudelijke- en persooneelsinformatie geeft het intranet een
actueel beeld van de mediacampagne, zodat medewerkers weten welke
activiteiten er zijn. Evenals de website is het Oxxio intranet op 5
april gelanceerd.
Technologie
Voor het succesvol realiseren van deze oplossingen heeft Tam Tam
gebruik gemaakt van Microsoft Content Management Server en Microsoft
SharePoint Portal Server 2003.
Voor redactie,