Kenniscentrum Elektronische Overheid

8 apr 2005

Landelijke Servicemeter tot eind september actief

De Landelijke Servicemeter is tot eind september beschikbaar. Overheidsorganisaties die hun klanttevredenheid willen onderzoeken kunnen de Servicemeter nog tot die tijd inzetten.

De Servicemeter is in 2002 door het inmiddels afgeronde programma OL2000 ontwikkeld en gratis beschikbaar gesteld aan publieke dienstverleners. Doel van dit instrument was om organisaties te stimuleren bewuster met klanttevredenheid om te gaan. Meer dan 200 overheidsorganisaties hebben sinds 2002 de Servicemeter ingezet t.b.v. hun klanttevredenheidsonderzoek.

Na evaluatie concluderen wij dat de doelstelling van de Servicemeter geslaagd lijkt en blijken overheidsorganisaties het nut en de noodzaak van het meten van klanttevredenheid in te zien. Veel organisaties hebben in de evaluatie aangegeven in het vervolg de klanttevredenheidsonderzoek naar een hoger niveau te gaan tillen, door middel van kwalitatief onderzoek. De Servicemeter is gezien de opzet ervan geen geschikt instrument hiervoor. Naar aanleiding hiervan heeft Kenniscentrum ELO besloten de Servicemeter te beëindigen per 1 oktober 2005.

Wilt u de komende maanden uw klanttevredenheid meten dan nodigen wij u van harte uit om nog gebruik te maken van de Servicemeter. Kijk hier > voor meer informatie.