Ingezonden persbericht

Launch 'Alex on the box'

Satama geeft gezicht aan Alex on the Box op internet

AMSTERDAM, 20050415 -- Sinds 11 april heeft tv-zender The Box een nieuwe jas met tussen 17.00 en 20.00 uur als belangrijkste programmablok: Alex on the Box. De zender richt zich voortaan op meiden tussen de zestien en vierentwintig jaar. Met www.alexonthebox.nl is tegelijkertijd de digitale zus online gegaan. Satama Interactive heeft voor de nieuwe site geadviseerd, vormgegeven en gerealiseerd.


De website gaat door waar de televisiezender stopt. Zo is met het onderdeel 'Alex on Topics' een multiculturele hangout gecreëerd voor meiden. Daar kan verder worden gepraat over nieuwe, dagelijks wisselende, topics van de tv-zender. De vorm mag rauw zijn, maar respect blijft het kernwoord.

Verder zijn op de website exclusieve beelden te zien van de nieuwe serie Alex FM, die alleen gemaakt zijn voor internet. Bovendien kan via twee webcams live worden gegluurd naar het leven op radiostation Alex FM.

Met Alex on the Box heeft MTV Networks een platform voor meiden op zowel internet als tv. Een plek tussen fictie en realiteit waar eerlijkheid en echtheid vooropstaan. Een plek die er in deze stijl niet was.

Satama
De Amsterdamse vestiging van interactief designbureau Satama Interactive is onderdeel van een internationaal opererende keten met in totaal bijna 300 medewerkers. In Amsterdam werken 35 mensen aan digitaal design en productie. Moederbedrijf Satama Interactive Oyj is genoteerd aan de beurs van Helsinki. (Inter)nationaal werkt Satama Interactive voor bedrijven als, Audi, Vodafone, Reed Business Information, KPN, MTV Networks Benelux en BMW.




Ingezonden persbericht