Ingezonden persbericht


Persbericht t.a.v. de (auto)sportmedia

Eurotech Racing doet van zich spreken in Belcar

Spa-Francorchamps (B) / Venlo-Blerick / Zandvoort, 17 april 2005. Eurotech Racing kijkt met gemende gevoelens terug op het tweede Belcar-weekeinde, verreden op Spa-Francorchamps (B). Wim Noorman (Horst) en Danny van Dongen (Zandvoort) leken in de tweede race van het weekend op weg naar de vijfde plaats in het prestigieuze Belgische GT-kampioenschap, tot een ongelukkige safety car-situatie roet in het eten gooide. "We hebben weer van ons doen spreken", concludeerde Noorman. "Ik ben niet ontevreden, ondanks dat er dit weekeinde veel meer had ingezeten."

De eerste van de twee races van het weekeinde van elk een uur werd onder erbarmelijke weersomstandigheden verreden. "Het was eigenlijk onverantwoord om te rijden", vond Wim Noorman. De beide rijders van Eurotech Racing gingen met één doel de baan op: de finish halen met hun meer dan 500 pk krachtige Marcos Mantis. "Het was een kwestie van overleven", vertelde Danny. "Onze Marcos is niet voorzien van ABS en traction control, in tegenstelling tot onder meer de Porsches 911 in de kleinere GTB-klasse en onze concurrenten in onze klasse GTA. We hadden het daardoor allesbehalve gemakkelijk." Wim Noorman stuurde de Marcos Mantis als vijfde in de klasse GTA (vijftiende algemeen) over de finishstreep. "We hebben, gezien de omstandigheden, goed gepresteerd", reageerde hij. "We hebben onze punten gepakt, terwijl diverse favorieten zijn uitgevallen."

Danny van Dongen begon de tweede, eveneens 'natte' race vanaf de vijftiende startpositie. De net 22-jarige Zandvoorter reed een indrukwekkende race, die hem op de vijfde plaats algemeen deed belanden. "Het ging geweldig, net als tijdens de eerste race van het seizoen op het circuit van Zolder", vond Danny. "Ik ben erg blij dat we als team konden laten zien dat we ook op het supersnelle Spa-Francorchamps met de snelste teams meekunnen." Helaas werd het team niet beloond voor de mooie inhaalrace. "Precies toen ik de pits instuurde, kwam de safety car op de baan. Daarmee verloren we onze voorsprong", aldus Van Dongen. Wim kwam uiteindelijk als elfde algemeen (negende in GTA) over de finish, nadat het veld tot aan de laatste ronde achter de safety car moest blijven en Wim dus geen plaatsen goed kon maken. "Het goede nieuws van dit weekeinde is dat Danny vandaag weer met de voorsten meereed. We hebben in de beide races de finish gehaald en punten gepakt. Het is jammer dat we in de tweede race niet een beetje meer geluk hadden. We hadden vijfde kunnen worden", analyseerde Wim Noorman het weekeinde.

Eurotech Racing wordt onder meer gesteund door de Eurotech Group (www.eurotechgroup.nl) en Pezag (www.pezag.cz). Volgende race: 9-11 juni,

Spa-Francorchamps. Eurotech Racing op internet: www.eurotechracing.nl.

Uitslag race 1: 1. Pertti Kuismanen en Vincent Vosse (SF/B), Chrysler Viper GTS-R, 19 ronden; 2. Jos Menten en Fred Bouvy (NL/B), Porsche GT2-R, op 42,750; 3. Markus Palttala en Leo van Sande (SF/B), Porsche GT2-R, op 51,344; 15. (5. in GTA): Wim Noorman en Danny van Dongen (NL/NL), Marcos Mantis, op 1 ronde. Uitslag race 2: 1. Kuismanen en Vosse, 21 ronden; 2. Marc Goossens en David Hart (B/NL), Chevrolet Corvette C5R, op 1,280; 3. Anthony Kumpen en Bert Longin (B/B), Chrysler Viper GTS-R, op 21.316. 11. (9. in GTA) Wim Noorman en Danny van Dongen, op 1 ronde.
---

Voor de redactie:
Voor nadere informatie: Wim Noorman, tel. 077-323 1515 of Danny van Dongen, tel. 06 555 64 307.


---- --