KONINKLIJKE GROLSCH B.V.

Grolsch introduceert de Blikbeugel

Grolsch introduceert in de week voor Koninginnedag de Grolsch Blikbeugel. Met deze innovatieve gadget maak je met één klik een beugel van je blik. De Grolsch Blikbeugel combineert de gemakken van een blikje met het drinkgenot van een fles.

'Bier uit blik wordt steeds populairder. De Grolsch Blikbeugel is ontwikkeld vanuit het idee dat een blikje weliswaar compacter is en je het makkelijker meeneemt, maar minder lekker drinkt dan een flesje. Met de Grolsch Blikbeugel behoud je het gebruiksgemak van het blikje en daar voegen we het drinkgenot van een fles aan toe, 'zegt Martijn Brander, senior brandmanager bij Grolsch. Het opzetstuk klik je op het blikje en het blikje drinkt nu als een beugelfles. De Blikbeugel kan om de nek worden gehangen, waardoor je je handen vrij hebt voor andere activiteiten. De Blikbeugel kan steeds weer opnieuw worden gebruikt.

De introductie van de Blikbeugel sluit goed aan bij de huidige conveniencetrend, waarbij gemak voorop staat. Met de Blikbeugelcampagne speelt Grolsch in op de verhoogde behoefte aan blikverpakkingen tijdens grote evenementen zoals Koninginnedag.

Vanaf de week voor Koninginnedag is de Grolsch Blikbeugel onder andere verkrijgbaar in supermarkt en slijterij. De Grolsch Blikbeugel wordt geleverd in een actieverpakking bestaande uit 11 blikjes Grolsch à 33 cl voor de consumentenadviesprijs van 8,49 euro.