Cliënten Sociale Dienst tevreden over dienstverlening
Cliënten van de gemeentelijke Sociale Dienst geven de dienstverlening
gemiddeld een ruime voldoende: 7,1. Purmerend doet het hiermee beter
danbovengemiddeld in vergelijking met de andere gemeenten die hebben
meegedaan aan een onderzoek naar klanttevredenheid.
In november 2004 hield de Vereniging Nederlandse Gemeenten, een
benchmarkonderzoek onder zeshonderd cliënten van de Purmerendse
Sociale Dienst. De bejegening en de wachttijden aan de balie krijgen
respectievelijk een 7,4 en een 7,6. Ook Vooral de waardering voor de
openingstijden in Purmerend zijn volgens de cliënten beteris beduidend
hoger dan in andere gemeenten. De cliënten geven een hoog cijferook
relatief hoge cijfers voor de duidelijkheid van de formulieren en de
stiptheid van de uitbetaling. Er zijnToch zijn er ook verschillende
verbeterpunten genoemd door de Purmerendse cliënten. Daar gaat de
gemeente mee aan de slag. De komende tijd krijgt de
informatievoorziening meer aandacht.
Een benchmark is een hulpmiddel voor gemeenten om de eigen prestaties
te vergelijken. De gemeente krijgt hierdoor zicht op mogelijke
verbeteringen in de eigen organisatie.
Gemeente Purmerend