Gemeente Purmerend

Cliënten Sociale Dienst tevreden over dienstverlening

Cliënten van de gemeentelijke Sociale Dienst geven de dienstverlening gemiddeld een ruime voldoende: 7,1. Purmerend doet het hiermee beter danbovengemiddeld in vergelijking met de andere gemeenten die hebben meegedaan aan een onderzoek naar klanttevredenheid.

In november 2004 hield de Vereniging Nederlandse Gemeenten, een benchmarkonderzoek onder zeshonderd cliënten van de Purmerendse Sociale Dienst. De bejegening en de wachttijden aan de balie krijgen respectievelijk een 7,4 en een 7,6. Ook Vooral de waardering voor de openingstijden in Purmerend zijn volgens de cliënten beteris beduidend hoger dan in andere gemeenten. De cliënten geven een hoog cijferook relatief hoge cijfers voor de duidelijkheid van de formulieren en de stiptheid van de uitbetaling. Er zijnToch zijn er ook verschillende verbeterpunten genoemd door de Purmerendse cliënten. Daar gaat de gemeente mee aan de slag. De komende tijd krijgt de informatievoorziening meer aandacht.

Een benchmark is een hulpmiddel voor gemeenten om de eigen prestaties te vergelijken. De gemeente krijgt hierdoor zicht op mogelijke verbeteringen in de eigen organisatie.