Ingezonden persbericht

Strategie én Human Capital

Geen brug te ver

NIJMEGEN, 20050427 -- Ieder bedrijf staat voor de opgave toekomstige uitdagingen te vertalen naar een strategische koers waarmee continuïteit en positieverbetering gerealiseerd moet worden. Hierbij is het Human Capital, de menselijke kwaliteiten en competenties, steeds meer een bepalende factor. HRM kan voor toegevoegde waarde zorgen, door zich actief te richten op de fit tussen strategie en wat daar binnen een organisatie voor nodig is aan Human Capital, aldus Joost Ardts -onderzoeker bij het HR adviesbureau GITP. GITP Research heeft een instrument ontwikkeld, de Human Capital Explorer, waarmee u kunt vaststellen welke Human Capital aspecten belangrijk zijn voor uw bedrijfsstrategie.


HRM kan voor toegevoegde waarde zorgen, door zich actief te richten op de fit tussen strategie en wat daar binnen een organisatie voor nodig is aan Human Capital, aldus Joost Ardts -onderzoeker bij het HR adviesbureau GITP. GITP Research heeft een instrument ontwikkeld, de Human Capital Explorer, waarmee kan worden vastgesteld welke Human Capital aspecten belangrijk zijn voor de bedrijfsstrategie. Om de waarde van de Human Capital Explorer te vergroten, nodigt GITP allerlei organisaties uit hiervan gebruik te maken. De eerste resultaten geven inmiddels interessante aanknopingspunten. Zo blijkt een organisatie met een sterke focus op een klantgerichte strategie, specifiek belang te hechten aan gemeenschappelijkheid in waarden, samenhang op teamniveau en individuele kwaliteiten zoals het wekken van een betrouwbaar imago. Voor organisaties met een sterke focus op kwaliteit zijn Human Capital aspecten als ervarenheid op taakgebied en hoge leercapaciteit van groot belang. Kijk voor meer informatie op onze website: www.gitp.nl




Ingezonden persbericht