Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


hollandclubbing.com

06-04-2005: Holland & Rotterdam samen in hollandclubbing.com

Dance events met Carl Cox en Sander Kleinenberg

Onder de naam HollandClubbing.com zijn de vestiging van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) in Londen en Rotterdam Marketing een gezamenlijke campagne gestart. Met de campagne HollandClubbing.com willen NBTC Londen en Rotterdam Marketing meer Britse bezoekers naar Nederland trekken voor korte clubbing breaks en daarmee het imago van Nederland en Rotterdam in de internationale club scene te versterken. HollandClubbing.com wordt in Engeland gelanceerd met de sponsoring van het `Carl Cox & Friends event' op 29 april in een van de grootste dance clubs in Londen, Heaven.

Het is bekend dat Nederland een vooruitstrevende en vernieuwende dansscène heeft. Nederland heeft verschillende wereldberoemde DJ's voortgebracht, zoals DJ Tiësto, Michel de Hey en Sander Kleinenbert.

DANCE EVENTS MET CARL COX EN SANDER KLEINENBERG De aftrap van HollandClubbing.com is op 29 april in een van de grootste dance clubs in Londen, Heaven. De avond wordt neergezet als `HollandClubbing.com presents Carl Cox & Friends'. Dit komt tot uiting in alle promotionele activiteiten rondom deze avond. Carl Cox wordt bijgestaan door de - uit Rotterdam afkomstige en internationaal bekende -DJ Michel de Hey, Nederlands beste Techno/Tech House DJ. Die avond wordt de VIP room in Heaven `The Rotterdam Room' voorzien van een Rotterdams clubbing gevoel en sfeer. `The Rotterdam Room' wordt gehost door Jay Samuel, wederom een bekende Rotterdamse DJ. Daarnaast presenteert HollandClubbing.com op 4 juni in de Ministry of Sound in Londen het dance event `Hollandclubbing.com presents Sander Kleinenberg & Guest'.

MEER ZICHTBAARHEID ALS CLUBBING BESTEMMING
Met het ontwikkelen van een specifieke clubbing merknaam richten NBTC Londen en Rotterdam Marketing zich op de jonge, trendgevoelige Britten met het doel daarmee een groter bewustzijn van Nederland als clubbing bestemming te creëren. Naast de twee grote dance events bestaat de campagne verder onder meer uit online banners en e-flyers via populaire clubbing websites zoals trustthedj.com en klubuniverse.com. Bovendien heeft de campagne een eigen site op www.hollandclubbing.com.

De campagne wordt ondersteund met pers en PR activiteiten gericht op clubbing en jongeren media.

Het HollandClubbing.com brand zal verder tot uiting komen op de officiële websites van Carl Cox (CarlCox.com) en Michel de Hey (MicheldeHey.com) en in diverse dance magazines.